Monday, January 15, 2024

The Sinner Rides Again

Kasi habis album-album terbitan 2023...

KK's Priest - The Sinner Rides Again (2023)

Album kedua mereka. Seperti yang pertama ianya adalah terpaling Judas Priest berbanding dari Judas Priest sendiri. Tak boleh nak salahkan KK kalau beliau masih menghasilkan lagu-lagu seperti Judas Priest. Kerana muzik sebegini adalah apa yang beliau mainkan sepanjang hidup beliau. Tak ada keperluan untuk beliau bermain muzik lain dan tiada apa lagi yang perlu dibuktikan .

Beliau tahu bagaimana untuk menghasilkan lagu heavy metal yang bagus. Mungkin lagu sebegini bukanlah penanda aras atau akan menjadi klasik. Tetapi sebagai salah seorang hero heavy metal, muzik sebegini adalah apa yang peminat seperti saya mahukan.

Ditambah dengan vokal hebat Tim Ripper Owens yang kadang kala jeritannya kedengaran seperi Rob Halford, peminat Judas Priest era Painkiller pastinya akan terhibur. 

Saya tak sabar untuk menunggu album terbaru dari Judas Priest. Tetapi dari 2 single yang telah dikeluarkan, keduanya setakat biasa-biasa sahaja. Tetapi mungkin juga 2 lagu itu adalah lagu yang paling tak bagus dari mereka...tetapi buat masa sekarang untuk pilihan yang lebih bagus, The Sinner Rides Again adalah tempatnya.


2 comments: