Wednesday, April 21, 2010

Dari Singapura

Sabtu lepas aku dapat satu surat yang aku tak jangka dari Singapura…dalamnya terdapat cd White Lion “Return Of The Pride”…Cd ni bukanlah dalam wanted list aku…tapi disebabkan reganya yang murah Sing$7.95 ajer…aku kirim beli jugak…sekadar pelengkap koleksi cd White Lion aku…dah lengkap pun kesemua studio album…Pride,The Big Game, Mane Attraction dan yang ni…



Aku memang minat White Lion…tapi semata2 kerana gitaris mereka Vito Brata…so disebabkan album baru ni tak der beliau…malah yang ada sebenarnya hanya vocalist dia…si laki Ayu Azhari (nyum..nyum..) tu ajer…maka tak der la beriya2 nak sangat pun…

Tapi bukan la tak best langsung cd ni…Mike Tramp masih hebat dalam mencipta melodi2 yang sedap…cuma suara dia sedikit berbeza dari zaman 80an dan 90an dulu…sedikit kasar…lagi bagus kot…tapi disebabkan tiadanya gitar work Vito Brata…pada aku dah tak bunyi White Lion dah…walaupun aku tau Mike Tramp cuba sedaya upaya nak balik ke zaman tu….tapi tanpa Vito Brata….ini bukan White Lion…rasa macam solo projek Mike Tramp pulak ataupun Freak Of Nature (band Mike Tramp selepas White Lion)..



Aku memang harap la satu hari nanti akan ada reunion dari dorang…Cuma tak pasti la tangan Vito Brata tu dah ok ke tak nak meng”shred” macam dulu…Cuma beberapa tahun lepas dalam satu interview dia ada cakap segalanya mungkin…tambah pulak sekarang ni semenjak Dave Mustaine dah berdamai ngan Dave Ellefson….memang dah takder tempat la untuk James Lomenzo dalam Megadeth…mungkin dorang boleh on projek ni kot…

Abis bab White Lion….dalam surat dari Singapura tu jugak…terdapat 2 keping dvd 1983 Dortmund Rock Pop Festival…lama dah aku cari dvd konsert ni…sebelum ni yang dapat aku sedut dari internet hanyalah Iron Maiden, Judas Priest dan Def Leppard…dengan adanya dvd ni maka dapat la aku tengok keseluruhan band2 yang ambik bahagian dalam festival ni…Quiet Riot, Scorpions,Krokus, Ozzy Osbourne dan Michael Schenker Group…semua nama2 besar heavy metal masa awal2 80an tu…memang best beb…puas hati…selepas berpuluh tahun…baru ni dapat nengok…



kalau boleh teringin gak nak cari US Festival 83…yang ada Motley Crue, Van Halen, Scorpions, Quiet Riot, Judas Priest, Ozzy dll tu...cari versi sedut pun tak dapat nak complete…kalau dapat yang melayu punya Dari Panggung Annivesary pun best jugak kan..

sedikit snapshot dari dvd tersebut..3 band yang aku suka live performance dorang dalam dvd tersebut...Iron Maiden, Def Leppard dan Quiet Riot..







Akhir sekali terimakasih la kepada pengirim surat tersebut…the one and only Mr. Deaf Angel…thanks fren…kerana sudi belikan aku White Lion dan salinkan aku dvd festival tu…kalau turun Jb jangan lupa roger2 aku…boleh kita pekena the tarik bang segelas dua…

9 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. wahh sudah dapat hadiah dari singapore...



    hmmmm apa wa nak kirim dengan en deaf angel ni eh? hhhhmmmm....


    btw, lagu peveret Whitelion gue adalah "youre all i need" sama "Farewell To You"



    It was easier to say hello
    Than to say goodbye
    Now the bus is leaving once again
    I bid farewell to you
    Oh oh yeah

    ReplyDelete
  3. psst bro... balance hukum karma aritu nak beli apa eh?

    ReplyDelete
  4. Portdy...cd ni pun ada lagu ala2 "Youre all i need" sama "Farewell To You"

    Ben...tu la pasal...zaman ni gitar mesti cabang2 punya..

    Ijau..ntah la...ko bagi la aku idea...takkan nak beli Bunkface kot...heheh..
    tak pun..aku pulangkan je la..

    ReplyDelete
  5. Best dvd tu. Legendary band semua.

    ReplyDelete
  6. xkan nak pulangkan kot? xthrill la

    idea? mai aku listdown, tp semua ni kira rare ssh mau cari:
    1. ramli sarip a-live
    2. search bikin wilayah
    3. wings mata biru <- haha klu dpt
    4. ella usa versi inlay colourful
    5. may otai jamm
    7. xpdc medley rugged
    8. tarja turunen my winter storm (msia edition) klu ada imported version lg bagus

    byk tu hahaha...

    ReplyDelete
  7. Dortmund Rock Pop Festival dan US Festival tu memang buat gua teliur. sama gak monsters of rock 80, 81, 82. ARGHHHH!

    ReplyDelete
  8. mhagnoth...kalau ko membesar zaman tu...tengok dvd ni...bak kata gayour la...teliur beb..

    ijau...ok nanti aku ronda2 tengok..

    gayour...kalau monster of rock...aku suka 83 pasal ada Dio dan Twisted Sister dan 85 pasal ada Metallica dan Ratt..

    ReplyDelete