Wednesday, April 14, 2010

Love Kills

Ada 2 perkara yang tetiba tergerak hati nak buat entry pasal lagu Love Kills dari Vinnie Vincent Invasion ni..pertamanya ternampak lagu ni kat Zan punya FB beberapa minggu yang lalu...pastu jalan kat depan opis aku ni ternampak pulak gezet movie A Nightmare On Elm Street...movie remake kot...coming soon bulan May nanti...makin kuat la ingatan aku kat lagu ni...salah satu lagu slow berhantu yang memang aku tersangat minat pada zaman2 penghujung 80an dulu...



Kenapa dengan A Nightmare On Elm Street?...pasal lagu Love Kills ni terdapat dalam soundtrack cerita tu...kalau tak silap Nightmare 4 : The Dream Master tahun 1988 dulu...memang aku kenal lagu ni pun melalui filem ni... kebetulan tertengok pulak video clip dia kat TV5 Singapore...terus minat...ada satu lagi lagu dari siri filem Nightmare ni yang aku suka...Dokken Dream Warriors...tu Nightmare 3 kalau tak silap...

Kecik2 dulu siri filem Nightmare ni memang kegemaran aku...dedulu rasa takut jer nengok citer ni...seram aku nengok Freddy Krueger tu...walaupun setiap kali Freddy keluar...mesti aku terbayang watak pelakon dia Robert Englund dalam siri tv sains fiction popular 80an "V" yang makan tikus tu...macam lawak pulak...tapi ntah la...sekarang ni...tak der la pulak perasaan takut nengok cerita ni...

Berbalik pada lagu Love Kills...Siapa Vinnie Vincent ni?...kalau korang peminat KISS tentu korang tau...dengan watak Ankh Warrior...pengganti Ace Frehley masa album Creatures Of The Night dan Lick It Up...memang aku kenal dia masa zaman KISS...tapi lepas kena tendang dari KISS...terus senyap tak dengar berita...sehingga aku dengar lagu Love Kills...


suka aku tengok gitar jackson cabang 4 dia ni...model apa ni ek?

Tapi Vinnie Vincet ni bukan lah salah seorang gitar hero aku...walaupun boleh tahan dasat jugak permainan dia...tapi yang lebih buat aku tertarik kat lagu ni selain melodi dia yang memang membunuh tu...adalah vocalist yang nyanyi lagu ni...sapa lagi kalau bukan Mark Slaughter...sesapa yang tak minat vocal suara halus ni mungkin tak suka vocal macam gini...tapi dia punya vokal bab high pitch tu memang dasat...tinggi oo..aku tak reti bab teknikal ni...tapi ikut wiki tulis "His vocal range without falsetto spans from the low C, or C2, up to the D above soprano C, or D6"...er tu tinggi ker apa tu...

Dan buat sapa2 yang tak tau...Mark Slaughter tu la vocalist kumpulan Slaughter yang popular sekitar tahun2 awal 90an dulu dengan lagu2 hits macam Up All Night,Fly To The Angels, Real Love (video clip ni featuring Shannen Doherty...nyum..nyumm)...sebenonya lepas gaduh ngan Vinnie Vincent...Mark Slaughter dan Dana Strum(bass) belah dari VVI ni dah tubuhkan Slaughter..


L-R Bobby Rock,Mark Slaughter,Vinnie Vincent dan Dana Strum

Apa2 pun memang feeling ahh lagu ni...sesuai untuk yang tengah bercintan...antara lagu2 yang jadi modal dubbing kat kaset...bagi kat awek..huhu.


ntah bila kalau rajin nanti aku review la kaset Vinnie Vincent Invasion ni...kaset ni dulu beli kat Komtar JB memang semata2 pasal lagu Love Kills ni...masa test kaset ni...memang aku suh mamat kedai tu fwd bukak lagu Love Kills...pastu ada pulak satu brader datang kat aku tanya kaset apa dan terminat lagu ni padahal tu baru 1st time dia dengar dan berhajat nak beli jugak...kebetulan mmg tu ajer la satu2nya stok yang ada...tak abis2 sampai aku nak keluar kedai pun dia ngendeng aku nak kaset tu...hehe


So long since I've waited
To live again
You've brought my world to an end
Love takes its victim and leaves its remains
My broken heart has died in vain
Tell me why have we forsaken the dreams we had
The pain makes it so hard to understand
You're a lifetime ago but a memory away
And I'll love you till my resurrection day

Love kills the fire's gone
Dying embers still remain
Love kills and now you're gone
Girl, I'll never be the same again

Without your love, seems so dead and unreal
And now there's nothing left to feel
Someday we'll meet again--girl that much I know
At heaven's gate we'll say hello
Now I hear the wind is calling my lonely,
Lonely soul
For sorrow's trembling hands please let me go
Love's dying sin is just dust in the wind
I face the other side of no tomorrow

Love kills the fire's gone
Dying ember still remains
Love kills and now you're
gone--Girl I'll never be the same
Love kills and love is just a dying ember in the rain
Love kills a heart betrayed--Lord please, please--
Please ease my pain--love
kills--girl I need your love
Love kills with all its heart


song/lyric : Vinnie Vincet

9 comments:

  1. Tiap2 ari aku praktis lagu ni..baru tau asal usul band ni (sebelum ni tau sket jer)..hahaha

    mark slaughter punya range vocal memang tinggi. nasib baik vox aku skang ni pompuan. takde masalah sangat dia nak tarik (tapi bila kena sebastian bach "i remember you" pun dia semput jugak)..

    pelik siot vox rock dulu2 ni. range vocal semua tinggi2. Freddy mercury tu pun boleh cecah 4 - 5 octave sore dia (1 octave = 1 doremi)..

    ReplyDelete
  2. Oh, I hear it calling
    Oh, I hear it calling

    Real love won't somebody show me
    Real love isn't anyone true anymore
    Real love won't somebody show me
    Real love where are you



    macam nak kena rebiu Slaughter lak bro?

    ReplyDelete
  3. Pakcik...rasanya tak turun la 1 May...tunggu dorang turun JB la..dengarnya ada ura2 kan...

    Zan...aku tak sangka ada gak org lain suka lagu ni...ingat aku ajer..hehe..

    Dulu2 banyak lagu nada tinggi2...sekarang takat rap dan growl jer...abis pupus la vox rock camgini

    Portdy...takder hal...aku ada best of dorang...tu real love...shannen punya pasal buat aku suka lagu tu...maklum la tu jam Baverly Hills 90210 tengah top....nyum..nyum

    ReplyDelete
  4. Salam,

    Dulu2 pun aku kaki metal gak cam korang, tapi sekarang marilah mengundi di blog aku; "Siapakah pemimpin MALAYSIA yang bakal menyelamatkan ummat Akhir Zaman?" Wassalam..

    ReplyDelete
  5. Best la lagu ni. Bagus la ada orang yang keluarkan khazanah2 macam ni...

    ReplyDelete
  6. greetings from hell...!!!

    ini versi Ukays untuk 'Siapa Yang Rampas Cintamu' hahaha...

    a few days back, gua baru dengar dan nyanyi sekali lagu 'Bola-Bola Api' tapi semalam dengar Achik meninggal seh... life is so fragile.

    ReplyDelete
  7. gua baru tau pasal Achik Spin tu...

    Alfatihah.

    ReplyDelete
  8. memang penah layan lagu ni tapi masih blum jumpa labum ni untuk disedut. yang ada VVI invasion album tahun 1986. mr.vinnie punya gaya dan personaliti. tengok saja gitar cabang empatnya. selain mark slaughter, cuba try test layan crimson glory "transcendence" kalo nak dengar vokal midnight yang tersangatla tingginya!

    ReplyDelete