Monday, October 3, 2011

Charlie St. Cloud

Bila menonton Astro B.yond...gambo cantik dalam HD...filem2 yang asalnya takder rasa nak nengok pun akhirnya ditonton sampai abis...begini la yang terjadi kat aku masa menonton cerita ni..



Charlie St. Cloud (2010)

Asalnya sekadar melayan mata sebelum tido...Zac Efron sebagai pelakon utama bukanlah sesuatu tarikan untuk aku menonton...(lain la kalau anak aku...pelakon Disney Channel High School Musical ni memang konpem dia suka)...tapi ianya lebih kepada teringatkan poster filemnya yang hari2 aku nampak time nak masuk/keluar opis aku beberapa bulan yang lalu...

10 minit pertama...ok...20 minit...menarik...30 minit...iskh..kena nengok sampai abis ni...begitulah apa yang aku rasa masa menonton cerita ni...walaupun ceritanya agak melodrama...jalan ceritanya agak slow...berat...sedih...tapi ianya berjaya membuat aku menonton dengan tekun...

Sungguh aku tak sangka...bila sebut Zac Efron ni...1st impression aku adalah eeeiiiiiii!!!...lebih kurang macam Justin Bieber la...tapi betul kata pepatah "don't judge a book by its cover"....mamat ni memang boleh berlakon sebenonya...

Cerita ni berkisar pasal kasih sayang adik beradik dan kekasih...ada unsur2 supernatural...boleh jumpa adik dia yang dah mati...so bila abis menonton korang boleh decide sendiri...adakah semua yang berlaku tu cuma fantasi dia atau sememangnya benar2 berlaku....

Cerita berdasarkan novel The Death and Life of Charlie St. Cloud oleh Ben Sherwoo ni memang aku rekomen...tu pun kalau korang jenis yang boleh layan drama2 berat la..

3 comments:

  1. "Sungguh aku tak sangka...bila sebut Zac Efron ni...1st impression aku adalah eeeiiiiiii!!!...lebih kurang macam Justin Bieber la...tapi betul kata pepatah "don't judge a book by its cover"....mamat ni memang boleh berlakon sebenonya..."

    auww.. tersentuh hati saya baca rocker tulis camni.. haha

    ReplyDelete
  2. mula dengar tajuk crita ni ingatkan crita kanak2 ala Charlie and the Chocolate Factory..

    ReplyDelete