Wednesday, June 3, 2009

Harta Karun

Entry ni untuk riak cdwi…untuk buat RST rasa dengki…hehe…

sebenarnya baca entry RST pasal ni…buatkan aku teringat koleksi cd2 aku…nak kata banyak…tak jugak… rasanya Deaf dan krenmaut lagi dasat kot koleksi dorang..
aku buat blog ni pun sebenarnya nak sharing minat aku pasal muzik terutamanya muzik hanguk kepala ni la..sambil tu sharing cerita2 disebalik setiap cd (kalau rajin la…) yang ada dalam koleksi aku…bukan nak review pun…aku tak pandai bab2 teknikal…tu suh orang yg lebih pro macam krenmaut buat...aku cuma nak sharing apa cerita2 yang ada kena mengena ngan aku dan cd2 tu ajer...

Aku start mula kumpul2 cd ni tahun 93 bila aku beli mini hifi yg ada cd player…sebelum tu kumpul kaset jer…dari situ la start sikit2 upgrade koleksi kaset jadi cd…cd yang pertama sekali cd Iron Maiden - Somewhere In Time... pasal ni la paling aku minat sekali...beli kat Muzika Kotaraya, JB (dah tak der dah kedai ni)...sebenarnya kirim kat mamat jaga kedai tu (lupa dah nama brader ni)...JB tak der...kirim dia dari Muzika Singapura...

Start dari tu memang tak miss la beli setiap bulan…bujang2 dulu pantang gi kedai cd…mesti terbeli punya walaupun mula2 tu cadang nak tengok2 ajer…ni penyakit kronik aku zaman bujang la…biar tak berduit…janji dapat beli cd…sanggup berhenti rokok semata2 pasal tak cukup duit nak beli cd...hehe..tapi benda ni stop lepas aku kawin dan dapat anak la...aku lost interest kejap pada cd2 ni semua...tak jaga dah...bersepah sampai jadi sarang semut..hilang...org pinjam tak pulang...cuma baru2 ni je la macam timbul semangat balik...tapi dah tak macam dulu la...sekali sekala je beli...tu pun lebih pada cd2 keluaran 80's sebab nak upgrade ke cd jer...yang baru2 ni mungkin Iron Maiden je kot...lain2 tu rapidshare/torent di hati...hehe...


Ni lah sebahagian dari harta karun aku...ni la satu2nya tempat larangan untuk anak2 aku…koleksi kereta besi kecik aku dah barai dah anak2 buat main...yang ni sorry...dekat pun dah kena jeling...hehehe...koleksi ni keep on growing tapi slow la sekarang ni…beribu dah abis duit…selalu cakap dalam hati...kalau aku tak beli cd…adakah kereta atau rumah aku jadi lebih besar?…ni belum tunjuk koleksi kaset lagi ni…riak ni :P

24 comments:

  1. nice collection bro... gua penah jadi bangang satu ketika dulu sebab takde space yg sesuai utk cd2 yg ada, jadik gua buang jewel casing tu, cuma ambik cd dan inlay. termasuk beberapa koleksi wings, metallica, testament dan black sabbath... pastu gua sumbat masuk dlm beg cd...

    beberapa cd manowar dan hammerfall yg org pinjam, termasuk iron maiden punya 'ed hunter' gua lupa siapa yg pinjam... niat sedekah aje laa.

    ReplyDelete
  2. banyak koleksi ko.. ermm tu semua rete karun tu.. hehehhe selain cd ape lagi ko collect? tak collect stamp ker? heheheheh

    ReplyDelete
  3. koleksi aku tak pernah stabil... in and out. PErnah jadi ZERO yilek habis aku jual semua... lepas tu kumpul balik hahhah...

    ReplyDelete
  4. eh, cam ternampak cd spoon, scoin jer kat rak cd tu...hehehe

    ReplyDelete
  5. gua penah kolek jugak cd2 ni..espeseli time study kat Jb dulu, muzika tu mmg tempat feveret la, tp kedai nyonya kat sbelah tu lg byk koleksinya..singles pon byk kat situ.

    2-3 thn lepas gua let go semua cd2 dan kaset2..kecuali yg kondisi yg takleh dijual.

    gua kolek apa skang?..gua kolek duit syiling 50sen skeping tu..heheh.

    ReplyDelete
  6. *geleng kepala*

    berlalu pergi...

    ReplyDelete
  7. cool harta karun...nostalgia gila bila tengok cover album Twisted Sister's Stay Hungry tuu...itulah zaman kebangkitan rock gua...sorry bro lama tak update blog. will write again this week...tunggu

    ReplyDelete
  8. huhu..sama taste la IM-SWIT...
    lu nyer koleksen tersusun...

    ReplyDelete
  9. eddie...
    gua kes buang casing ni koleksi dvd/vcd la...bistu gerobok penuh...ni pun rak cd dah penuh sebenonya..tgh pikir nak buat camner...takkan nak susun tinggi sampai ke siling kan...

    muor76..
    stem pun kecik2 dulu kolek aper...nanti aku buat entry riak stemwi pulak..hehe...

    abang ben..
    akunya jarang out...pasal aku biasa beli yg aku benar2 suka jer..jarang main try2 beli...cuma kekadang tertipu jugak disebabkan nama band tu...pastu nyesal...hampeh...

    ajie...
    tu yang ko nampak..yg tak nampak Inul,Amelina,Mas Idayu pun ada...hahaha..

    ReplyDelete
  10. ksb..
    gua suka muzika dulu pasal boleh kirim kat brader yg jaga tu apa2 cd dan megazine dari Spore yg tak der kat JB...tp kedai sebelah tu pun ok gak...yg jaga pun awek la kan...hehe..

    RST...
    takper...jiwa mesti kental...hahaha..

    rocksports..
    tu la pasal...lama dah x dengar berita dari London...cerita pasal Twisted Sister ni...aku baru je dapat 2nd hand cd Club Daze Vol 1...ni tgh usha Live At Hammersmith...kalu tak kerana TS dll tu...jadi mat dangdut la kita kan...hehe...

    takilala...
    SWIT terbaek!!!...ni baru je susun..tengok2 tak muat rak pulak ni...

    ReplyDelete
  11. Macam kedai cd la...
    dahsyat ni..

    beb, kalo takde tempat ko taruk dalam plastic vcd pirate gitu...lepas tu letak kat dalam kotak kasut tak pakai huhu

    ReplyDelete
  12. mat dangdut?

    tidak!! Long Live Twisted Sister!!

    ReplyDelete
  13. deaf...
    tu idea kotak kasut aku dah buat dah...letak koleksi cd mp3...hehe

    ReplyDelete
  14. lain dah ok, tapi yang paling potong stim mafla man U. bab tu memang paol. Liverpool forever!

    ReplyDelete
  15. oik! macam ada koleksi aku termasuk kat situ je...*sambil jeling2*...

    ReplyDelete
  16. syed..
    x per there's always "this is our year for loserpoo"...hehehe..

    skid...
    eleh...3,4 keping pun nak berkira..
    *sambil muncung panjang*...

    ReplyDelete
  17. Itu lah art of cd collecting.. browse catalogue pastu layan cd sambil baca inlay. Sekarang? Everyone is downloading...

    ReplyDelete
  18. hebat! gua jeles melihat koleksi cd lu kerana gua tak bekesempatan untuk jadi pengumpul tegar!

    mana lebih tinggi, anak lu ke atau rak cd lu tu? harharhar?

    ReplyDelete
  19. F&A...
    agreed...beli ngan dload...feel dia tak sama ah...

    gayour..
    kalau susun sebaris...konpem jejak ke siling..harharhar...

    ReplyDelete
  20. kalau ori wa cuma boleh berbangga ngan koleksi keset jek lahh

    \itupun semua dah kuar bunyi tikus ik ik..

    hmm nak post gambo keset segan ah bro...walau pun kalau susun2 boleh buat tiles kat dinding...

    my first keset - bon jovi - keep the faith----my last keset - zarith punya solo album yang ada kesumat rindu beli rm 1o 5 keset

    ReplyDelete
  21. LU PUNYA KOLEKSI KALO JUAL BALIK..BUAT DUIT BRO.MMG MCM HARTA KARUN @ BARANG ANTIK,LAGI LAMA...LAGI MAHAL.

    ReplyDelete
  22. portdy...
    kaset?...ni pun kalau susun jejak ke siling oi... :D

    sebut pasal Keep The Faith...baru minggu lepas gua dapat cd ni 2nd hand..

    rajarock..
    takat ni tak cadang lagi nak jual...tapi kalau jual sapa yg beli mmg untung...kondisi...dari cd,cover hingga casing semua tip top macam baru...gua jaga elok oo...

    ReplyDelete
  23. thinking of orderin TS T-shirt in line...nak join ke?

    ReplyDelete
  24. dah tak berapa nak collect t-shirt sgt...tp design cantik ker?

    ReplyDelete