Wednesday, October 31, 2012

Seeking a Friend for the End of the World



Seeking a Friend for the End of the World (2012)

Keira Knightley adalah satu nama yang boleh merajinkan saya menonton filem walaupun apa genre, sedap tak sedap  dan siapa sahaja heronya...heheh..

Ok...sebuah lagi filem bergenre romatik komedi. Nampaknya kebelakangani saya mempunyai banyak taman di dalam hati...hahaha...Steve Carell dan Kiera Knightley kalau di atas kertas merupakan satu pasangan yang macam tak kena dan begitulah jugak di dalam filem ni. Ntahlah mungkin saya sahaja yang beranggapan begitu...maklumlah saya tak berapa minat Steve Carell.

Ceritanya berkisarkan apa yang akan anda lakukan kalau bumi akan musnah dalam tempoh 21 hari. Cerita ni ala2 road trip dimana di dalam filem ni heronya cuba mencari cinta lamanya yang hilang. Plot yang biasa-biasa sahaja dan boleh di baca dah ending macamana...tapi biasalah...apa sangat lah yang boleh anda harapkan dari filem bergenre begini....takkan lah nak ada twist yang melampau2 pulak kot.

Cerita begini sebagusnya di tonton bersama-sama yang tersayang. Biasanya akan lebih feel semasa menontonnya.

By the way, kalau terpaksa mengabiskan 21 hari terakhir bersama Keira Knightley...saya langsung tak akan komplen...heheheh..



7 comments:

  1. layout baru ke nih??? nampaknya kena cari ( sedut ) nih....

    ReplyDelete

  2. Gunakan bait2 lirik dari lagu Chris Cornell "Preaching The End Of The World".. Saya suka!

    It's just the end of the world / You need a friend in the world / 'Cause you can't hide / So call and I'll get right back / If your intentions are pure / I'm seeking a friend for the end of the world...

    ReplyDelete
  3. keira knightly is still a hotty! Apa yg best pasal Steve Carell ialah dia berlakon filem yg ada kombinasi komedi n drama dan kebanyakannya best...jarang yg fail....

    ReplyDelete
  4. Suka lakonan kiera knightly ni dalam movie domino (2005) and yes she's hot man..hehe

    ReplyDelete
  5. Ijau:-

    tetiba aku teringat |Sora Aoi...hehehehe

    ReplyDelete
  6. carell ni ada ups and downs tapi 40 year old virgin memang laugh out riot.

    ReplyDelete