Wednesday, February 20, 2013

Vs Lions XII



Liga Super 19hb Feb 2013
Johor Darul Takzim 2  Lions XII 2
(Simone Del Nero, Norshahrul Idlan Talaha)



(Seperti yang aku cakap tu hari, kalau beli tiket lambat...dapatlah tiket yang tak tulis lawan siapa dan tarikh pun tak ada...)

Antara yang menarik...

1- Sepanjang aku nengok bola kat Larkin, aku rasa malam ni antara yang paling ramai...sesak...mungkin jejak 30 ribu orang kot...memang lebih ramai dari game2 yang sebelum ni...(siap ada 2 orang makcik pakai baju kurung macam nak gi kenduri kahwin pun ada...heheh...) sampaikan seat untuk penonton lawan pun last2 polis kasi masuk duduk bercampur...dan 1st time kat grand stand ada allocation untuk penonton lawan...padanlah semalam jual tiket baru 1/2 jam grandstand punya dah sold out.


2- Penonton malam ni memang happening. bergegar!!...memang meriah...ini adalah antara sebab kenapa nengok kat stadium lebih best dari nengok depan tv...feel dia tu memang lain...Boys Of Straits punya kelompok pun nampak makin ramai...kuat giler dorang punya sorakan...bahagian tengah stadium pun dah ada satu lagi kelompok sorak lain...antara lagu BOS menganjing adalah "Fandi Ahmad kita punya"...heheh..tapi yang tak boleh blah...lagu Awie Ratuku pun dorang bantai nyanyi...hahaha...

3- Keadaan padang walaupun kerap ada game dan kerap hujan pun masih tip-top. Tabik kat pihak stadium.   Time rehat pun ada staff dorang check dan tampal mana2 rumput yang terkopak. Tak hairanlah kalau Peter Butler ( T-Team) pun puji habis Stadium Larkin tempohari...kelab dan padang yang di uruskan dengan sangat profesional katanya...Aku yakin Larkin adalah the best pitch kat Malaysia sekarang ni.

4- Pasal game pulak...tu lah...penyokong dah penuh...padang dah tip-top...main still tak capai standard yang di harapkan. Aku rasa Fandi masih gagal dalam strateginya...aku tak paham kenapa dia masih tak bagi main star2 yang mahal2 tu...patut dia bagi Safee Sali main dari awal...Mat Yo dah kena kawal ketat...bila Safee masuk baru nampak Mat Yo free...defend yang mark dia dah konpius nak jaga sapa...tu yang dia boleh score tu...

ni masa Mat Yo score...bergegar satu stadium...
5-Selain dari Guiza dan Del Nero (ni 2 memang jauh dorang punya standard dan skill) aku rasa Awe adalah Man Of The Match. Aku pelik kenapa takder sapa pun petik nama dia untuk team Malaysia padahal bagi aku gandingan dia dengan Piya lah yang buat TRW jadi juara treble tahun lepas. Memang laju dia main...

6- Apa2pun game semalam memang menarik, nak gugur jantung nengok...Lions XII punya passing memang hebat....tapi masuk 2nd half dorang dah start main defend...tu yang JDT attack...attack..attack tu...sayang tak der nasib nak menang...takperlah yang penting masih kekal rekod tak kalah di Larkin....


"Luaskan Kuasamu!"



8 comments:

  1. agaknya bila la team Sarawak Ngap Sayot nak main sini lwn JDT yer? Bro Deaf x dtg tgk game ni ker?

    ReplyDelete
  2. Adi...tahun depan kot...Sarawak pun tengah top kat Liga Perdana kan...
    Deaf tak datang...kalau datang aku nak suh dia pakai baju Johor...heheh..

    ReplyDelete
  3. Bestnyaa. Nak pergi tapi balik kerja dah maghrib. HUHUHU. For record last games aku tengok bola kat larkin pun time johor lawan singapore zaman semi pro dulu.

    Memang jem dan crowded. Dah boleh digelar tambak derby.30000 orang tu memang grandla.

    ReplyDelete
  4. fuhhh baca report ko meriah
    scoreline yang best mesti game hebat.

    ah....aku miss ni semua!!

    ReplyDelete
  5. lepas ni blog ni jadi blog sokernet.... heheheheh.. apapun Larkin steady!

    ReplyDelete
  6. Alamak..ruginya tak dapat tengok live kat larkin.kalo time cuti diorang main kan best

    ReplyDelete
  7. Memang terbaik la masa lawan LionsXII ni.. Lepas 20 tahun lebih, ni first time layan live bola kat stadium Larkin. Mmg tak sia2. Yup, crowd mmg ada dalam 30k. Meriah betol. Atmosphere dia, apa org jawa cakap... Electricccc...!!

    ReplyDelete