Thursday, August 19, 2010

Wrathchild, Nukklear Rokket dan Bruce Dickinson ??..

Bulan puasa ni otak tak jalan la nak buat review cd...layan lagu jer la...godek2 youtube teringat pulak kat Wratchild... sorry...ni bukan wrathchild lagu Iron Maiden tu...tapi nama band glam metal dari UK...tapi memang ada kena mengena ngan Bruce Dickinson...nanti aku cerita...



sedikit pengenalan pasal Wratchild pada sapa yang tak tau...dorang adalah antara band2 dari era NWOBHM...rasanya antara band terawal berkonsepkan glam metal ni...lebih awal dari Motley Crue dan Poison tu semua...dan jangan terkeliru pulak dengan band thrash Wrathchild America...nama jer sama...muziknya tak sama...tu pasal kekadang dorang jugak digelar Wrathchild UK supaya tak keliru....

Wrathchild bersama2 dengan Tigertailz bagi aku adalah 2 band glam metal dari UK yang best...sayangnya dorang tak la sepopular jika dibandingkan dengan band2 glam dari US kan...apa2 pun dalam banyak2 lagu dia yang best...ada satu lagu dia yang aku suka...lagu ni tajuk dia Nukklear Rokket dari album The Biz Suxx terbitan tahun 1988...

apa kena mengena lagu ni ngan Bruce Dickinson...layan dulu ni...



Untuk info...video clip ni diproduce oleh Bruce Dickinson...jalan cerita story board semua idea dia dan dirakam jugak di kawasan letak kereta rumah dia...dan kalau korang nak tau dia pun ada berlakon dalam video clip ni....ada sapa2 boleh cam??...


***Bruce Dickinson pun layan glam tau...so sapa la gua kalau tak layan jugak...heheh...

8 comments:

  1. bang..leather wolf ada tk..kasi review he5

    ReplyDelete
  2. hehehe... kita semua start dari kelompok rock bacin jugak dulu, dah makin besar, telinga dah makin tuli naik sikit demi sikit masuk hard rock, heavy metal hinggalah ke extreme...

    ReplyDelete
  3. hahaha bruce jadi makcik!

    Lagu Wrathchild ni kan ada dalam kaset Nuclear Trash (rilisan Apache) tu? apa ke lagunya...

    ReplyDelete
  4. cantik gambo ko tampal atas...

    jangan tercocok mata dah haha

    ReplyDelete
  5. off topic.. berseri2 muka abg syed arini ye? ekeke

    ReplyDelete
  6. seperti black metal, glam metal mempunyai personaliti yang kuat. wooooo....! gua layan glam metal dan gua suka tigertailz

    ReplyDelete
  7. matakucing...Leatherwolf aku tak berapa folo la..aku cuma familiar ngan lagu Hideaway jer..

    Eddie...bukan lu sekarang pun masih layan Spoon dan Scoin ker...hahahaha...

    Abg Ben...mmg lawak tgk Bruce jd makcik...err..rilisan apache yg tu aku x sure la...

    Deaf..sebelum bebudak black metal...otai2 glam dah lama pakai tajam2 tu...heheh

    BS...ceh!!!eleh seri jer...bukan kalah pun...baru awal musim...huhu..

    Gayour...Tigertailz rulezzzz!!!

    ReplyDelete
  8. syed: x bikin enttry khas untuk ngadu domba ke? huhu..

    gayour: tigers of pantang lu x layan ke gayour? nwobhm legend gak tu

    ReplyDelete