Friday, July 27, 2012

Edward The Great

lagi memori album best of...kali ni yang 10 tahun...



Iron Maiden - Edward The Great (2002)

Walaupun aku sememangnya peminat Iron Maiden...aku ada kesemua album2 studio mereka...tapi masih tak cukup tegar untuk membeli apa sahaja rilisan mereka yang lainnya...contohnya macam album best of atau pun live...tapi kalau aku dah kaya raya mungkin jugak kot...heheh...

Tapi kalau nak banding dengan live album...ada jugak yang aku beli...tapi untuk cd best of ni cuma Edward The Great ni jer la satu2nya yang aku ada...tu pun dalam setahun dua lepas terjumpa kat mudah.com dengan harga cuma RM20....

Secara perbadinya bagi aku album2 best of ni lebih kepada untuk peminat baru...casual fan...ataupun disebabkan ada lagu2 yang ko takder...tu sebab banyak cd best of ada unreleased track...tujuannya untuk menarik peminat tegar membelinya...tapi Edward The Great memang takder apa...semua lagu pun aku dah ada...memang tak rasa berbaloi pun nak beli...mungkin ini satu cara syarikat rakaman nak cari duit...apa yang aku baca memang Steve Harris cakap ni album untuk peminat baru...kalau yang tegar dia suh beli  Eddie's Archive box set...yang tu memang sangat mengiurkan tapi apakan daya tangan aku tak sampai...




Dari segi pilihan lagu pun banyak lagu best takder...no "Aces High"??...no "Hallowed Be Thy Name"???...lagu2 zaman D'Anno langsung takder????...packagingnya pun biasa2 ajer...takder la gambo2 rare pun...rasanya cd ni memang betul2 sesuai untuk orang2 yang baru nak belajo dengo Maiden...untuk yang lainnya...baik cari "Best Of The Beast" atau "The Essential Iron Maiden"...tak pun cari jer "Ed Hunter"...




4 comments:

  1. drp sumber yg tidak diketahui kesahihannya... kompilasi ni terus obsolete bila kompilasi somewhere in time dirilis

    ReplyDelete
  2. bagi aku yg x berapa hardcore fan IM ni aku rasa sesuai utk dimiliki oleh peminat metal biasa2 saja mcm aku ni hahah

    ReplyDelete
  3. never have this, probably never will.

    ReplyDelete