Friday, July 20, 2012

@ Kg Tg Langsat


Blog ni jarang2 cerita pasal makan…tapi dah dekat nak puasa punya hal…jom jalan2 cari makan…



Lokasi kali ini adalah Kg Tanjung Langsat…sila google sendiri kat mana tempat ni...lokasinya dekat tapi jauh ngan Singapore...memang jelas dan nyata boleh nampak logo kapalterbang yang nak berlepas/mendarat kat Changi Airport...

Senang cerita Tg Langsat ni dalam kawasan Pasir Gudang...Highway Pasir Gudang tu kalau jalan terus sampai hujung...jumpa simpang 3...belok kiri...masuk kampung...terus nanti nampak signboard kecik "KE PENGKALAN PANTAI"...belok kanan...sampai la tempat ni...berhadapan ngan gelangang futsal...iyernya kawasan tepi laut...atau lebih tepatnya selat kot...ok...abis cerita pasal lokasinya...pakai jer gps ataupun malu bertanya sesat jalan...

Tapi yang utamanya...Kg ni ada satu tempat makan yang terkenal ngan Mee Bandung Udang...memang sedap...udangnya pun beso2...


selain tu sedap jugak kalau pekena ketam masak black pepper...tapi tu hari masa pegi sini kita orang makan ketam masak sambal...ni pun sedap sehingga menjilat jari....

selamat menjamu mata....nanti bulan posa nengok ni memang terliur...heheh...

anak sedara aku bersama ketam2 yang telah menjadi mangsa...


"SELAMAT BERPUASA"



5 comments:

  1. aku klu udang saiz lebih besar drp ibu jari aku rasa geli sikit nak makan... hehehe

    ReplyDelete
  2. fuh. tempat berendut aku dulu ni..

    ReplyDelete
  3. anak sedara dengan anak muka seiras aje....

    ReplyDelete
  4. salam ramadhan...

    silap aku view post ni time pose huhuhuhu

    ReplyDelete