Wednesday, July 11, 2012

Big Hits & Nasty Cuts

Memori 20 tahun...

Start dari entri ni aku akan try buat cerita pasal album2 best of yang diterbitkan tepat 20 tahun yang lalu...mula ngan band favourite aku ni...


Twisted Sister - Big Hits & Nasty Cuts : The Best Of (1992)

Aku adalah seorang SMF....4 tahun dulu masa aku mula berblog...antara entry terawal aku adalah pasal Twisted Sister...ketika itu aku cuma ada cd Best Of ni dan Stay Hungry...tak sangka pulak sehingga sekarang dah hampir nak complete pulak discography cd TS aku...

Cd ni adalah antara cd terawal yang aku beli zaman aku tiap2 minggu singgah ke Tower Records, KL Plaza akhir 90an dulu....manakala kasetnya pulak aku beli di Muzika Plaza Kotaraya, JB tahun 1993....zaman tu zaman susah nak cari full album...so dapat yang best of kira dah best la...



Pada sapa2 yang baru nak dengar Twisted Sister....cd ni memang kira dah cukup bagus la...semua lagu popular dorang ada...tapi bagi peminat tegar cam aku...cd ni tak complete pun...banyak lagi lagu best takder...terutama lagu dari album Come Out And Play dan Love Is For Suckers...kekadang cam membazir jer album best of tapi letak beberapa lagu versi live...lagi baik untuk versi live buat album khas lain...

khazanah yang dah 25 tahun usianya...banyak memorinya ni...walaupun dah naik lunyai...memang tetap aku simpan...

Walaucamner pun...pada aku koleksi best of kaset Apache jugak yang terbaik...semua lagu best...cuma takder lagu2 dari Love Is For Suckers...pasal masa kaset ni diterbitkan (aku beli kalau tak silap hujung 1986 atau pun awal 1987)...album tu lum ujud lagi...

sapa la agaknya orang dibelakang Apache ni ek....kalau tengok list lagu2 yang dia pilih untuk koleksi ni...nampaknya beliau adalah orang yang memang tau pasal TS...tau pasal rock...bukan hentam keromo jer...banyak jasa tokey cetak rompak ni...kalau tak pasal kaset2 apache ni dulu...memang sampai sekarang aku layan K-POP...hahaha...



Twisted Forever!!!





7 comments:

  1. there is a not bad bootleg of Twisted Sister nye final show Love Is For Suckers tour.
    Ni yang lepas tu dorang breakup.

    ReplyDelete
  2. ada rumours cakap Love Is For Suckers demo version budak2 Kix dan Winger yang main...pasal tu kan patutnya album solo Dee...last minit untuk rilis baru Eddie dan Jay Jay main...

    ReplyDelete
  3. Zaman sy sekolah lepas SRP 1987 , lepak dlm kelas , ada member bwa mini kompo , lepas tu layan lagu Twisted Sister / Ozzy Osburne , kaset cetak rompak (gabungkan 2 band ni )

    ReplyDelete
  4. heroes are hard to find - Still Hungry
    Call my name - Dee Snider's Don't Let the Bastard Wear You Down. Please check it out

    ReplyDelete
  5. heroes are hard to find - Still Hungry
    Call my name - Dee Snider's Don't Let the Bastard Wear You Down. Please check it out

    ReplyDelete
  6. heroes are hard to find - Still Hungry
    Call my name - Dee Snider's Don't Let the Bastard Wear You Down. Please check it out

    ReplyDelete
  7. "Dee Snider's Don't Let the Bastard Wear You Down"

    iyer...aku ada cd ni..

    ReplyDelete