Monday, July 4, 2011

Lightning Strikes

Ni bukan pasal Loudness datang Malaysia...tapi kejadian yang berlaku kat depan mata aku hari ahad yang lepas..



Kebetulan nak balik kampung...terserampak dengan kejadian ni di Taman Desa Mutiara, Johor Bahru....aku antara yang terawal berada di tempat kejadian...takder apa pun yang boleh di buat...selain menjerit suruh penduduknya turun...angin kuat lepas hujan menyebabkan tak sampai 5 minit api dah merebak dengan cepatnya...ketika gambar ni di ambil...ramai penghuni flat 5 tingkat ni tak sedar pun apa yang sedang berlaku...



sayangnya oleh kerana aku ada hal di kampung...terpaksa la aku beredar sebelum bomba sampai...tapi belah malamnya sempat jugak aku menyinggah semula di tempat kejadian...dan secara kebetulannya terserempak ngan rombongan ahli parlimen yang sedang melawat...dan dengan tak malunya aku menumpang dengar taklimat yang diberikan :D...



Alhamdulilah la semuanya selamat...khabarnya tak de rumah yang terjejas teruk...cuma bumbungnya habis musnah...dinding sedikit rosak...perabot dan alat2 elektrik tak tau la kan pasal abis basah kena sembur ngan air bomba...punca kejadian pasal kena sambar petir...wayar buminya tak berfungsi...tapi dengar2 cerita warga taman tersebut...bukan tak berfungsi...tapi abis kena kebas ngan mat gian....

nak buat camnerkan...ni la masyarakat kita...bak kata citer P Ramlee..."hai lampu, nasib baik kau panas, kalau tak dengan kau sekali aku kebas"

6 comments:

  1. baru dengar kuliah Ustaz Shamsuri - beliau kata apabila bunyi guruh, itulah tasbih guruh kepada Allah s.w.t.

    dasatnya ciptaan Allah s.w.t.

    ReplyDelete
  2. klu smpt snap gmbr petir tu lg gempak

    ReplyDelete
  3. ini bukan yg masuk tv smlm ke?

    ReplyDelete
  4. drug abusers kalo dah desperate, apa pun sanggup, apa nak jadi jadilah

    ReplyDelete
  5. nizam...mungkin kot...aku sekarang jarang nengok berita tv...tapi kat paper memang ada..

    ReplyDelete