Friday, July 22, 2011

Thunder In The East

Ok..deman Loudness dah melanda...oleh sebab aku tak dapat pergi 24hb ni...jom layan cerita jer la...(cadang nak gi yang Singapore punya...duk JB memang lebih praktikal kalau gi Singapore jer...tapi hari kerja pulak dah...budget pun tak berapa nak ada...jawapnya...tak pergi arrr..)



Band rock Jepun yang pertama aku tau ialah Earthshaker...tu pun gara2 Search cover lagu Tokyo...kaset apache rock jepun pertama pun Earthshaker...Loudness ni mula aku tau pasal lagu Heavy Chains...tu jam budak2 terer main gitar semua main lagu ni...dan aku start kemaruk Loudness bila aku beli Thunder In The East...tahun 86 kot...versi apache ler...mana lagi..

Dan dah tentu2nya jadi perhatian bila dengar Loudness ni adalah pasal gitaristnya...Akira Takasaki...memang dasat la...tu jam mat rock mana yang tak kenal Akira kan?...Loudness adalah antara band yang orang lebih kenal gitaristnya berbanding sapa penyanyinya...dia memang salah seorang gitar hero aku la...semua pun dulu jamming mesti nak bawak lagu Heavy Chains...cerita pasal Heavy Chains ni teringat masa nak cari lirik dia...kaset Thunder In The East cap apache ni mana ada lirik...dengar nak paham apa yang Niihara cakap memang pening oii...kamikaze engrish abis...tapi at least lirik kita orang lebih tepat berbanding Search masa kat panggung anniversary...haha...


kaset ori ni tak ingat bila aku beli...sayangnya versi apache dah hilang pulak dah..

Thunder In The East kira antara kaset yang wajib dengar la zaman tu kan...kena pulak kalau ada t-shirt dia...pergh...lu memang paling rock la...haha...aku dulu2 memang naik hafal la lagu2 dalam ni...apa taknya siang malam dengo...sampai naik lunyai kasetnya...dari Crazy Nights ke Like Hell...Heavy Chains...Run For Your Life hinggalah ke lagu last..Never Change Your Mind...semua pun aku suka...

Taknak banyak bebel la...ni memang salah satu album yang bernostalgia bagi aku...banyak kenangan dan nilai sentimentalnya...dari sini aku jadi peminat Loudness...tapi lost kejap lepas zaman2 On the Prowl....



Apa2 pun pada sapa yang pergi tu...jangan lupa kasi review la...

lock n lol cwazy night!!!!

11 comments:

  1. Anda pun seorang yang true... sayang x dapat pi tgk laa pulak...

    ReplyDelete
  2. Cranberries pun ada turun jugak bulan depan. Tapi bulan ramadhan segan pulak nak pergi.Hehehehe

    ReplyDelete
  3. Faithcraft...tak pegi maknanya tak cukup true la tu...heheh..

    Shafid...aku kalau Roxette baru la yer...

    ReplyDelete
  4. deaf...tu la pasal...banyak pulak band2 orang tua datang...

    ReplyDelete
  5. tak pegi jugak!kenduri kawen pulak hari yg sama.arghhhhhh

    ReplyDelete
  6. aku kenal Heavy Chain melalui kompilasi pirate yang ada Loudness, Ozzy (album Ultimate Sin), Accept dan satu lagi (tak ingat).

    Ko tau tak kompilasi ni?

    ReplyDelete
  7. Akira takasaki..permainan gitarnya sungguh teknikal dari ringan - berat semua beliau sapu

    ReplyDelete
  8. Nizam...kita serupa

    Dr Ben...tak ingat la..dulu2 apache memang banyak buat kaset kompilasi macam tu...

    Korawk...setuju.

    ReplyDelete