Dream Theater - Falling Into Infinity (1997)
Dah pernah buat entri pasal album ni 7 tahun yang lalu. Kalau rajin nak baca sila klik >SINI<
Kalau 7 tahun dulu penulis katakan yang agak susah juga nak hadam muzik Dream Theater, nampaknya sehingga hari masih juga dengan perasaan yang sama. Salah sendiri kot. Sejak entri tersebut ditulis, penulis memang tidak betul-betul mendalami muzik Dream Theater. Cd mereka yang bertambah dalam koleksi pun hanya sekadar "upgrade" Images & Words ke cd dan 2 cd album cover mereka "The Number Of The Beast" dan "Master Of Puppets". Makanya memang tak layak la nak bercerita perihal Dream Theater.
Bagi penulis ini adalah album mereka yang paling mudah nak hadam. Album yang agak komersial. "You Not Me" siap guna khidmat Desmond Child. Lagu-lagu perlahannya memang mudah menangkap. Mungkin untuk siapa-siapa yang nak bermula, ini adalah tempat sepatutnya. Kira album pemanas badan. Tetapi selera manusia berlainan. Mungkin ada yang tak suka, malah Mike Portnoy sendiri pun kurang gemar dengan album ini.
Kepada mereka-mereka yang turun ke KLCC Plenary Hall malam ini...selamat berhibur...

















