Raya pun dah masuk 17 hari dah..so back to business...review cd kembali lagi..kali ni aku tetiba rasa nak layan Alice Cooper...walaupun Alice Cooper sudah popular sejak zaman 70an lagi…tapi aku hanya mula dengar betul2 album beliau dari album Trash…semuanya kerana lagu Poison..popular kan lagu ni dulu…tapi untuk kali ini..aku akan review album selepas Trash iaitu Hey Stoopid.

Hey Stoopid adalah album yang ke...erk..aku lost count dah..banyak sangat Alice Cooper ni buat album..tapi apa2 pun album ni memang banyak nostalgia bagi aku..aku tak pernah beli pun kaset2 Alice Cooper..semuanya pinjam member..Hey Stoopid tidak lah sepopular Trash…maklum la diterbitkan pada tahun2 grunge tengah bermaharajalela..tapi ini album Alice Cooper yang bernostalgia pada aku…tu pasal beberapa tahun lepas bila terjumpa ada orang nak jual cd ni aku terus sambar..
1st time dengar album ni masa aku belajar di ITM dulu…pinjam kaset member bilik sebelah..biasanya lepas letih dengar lagu thrash/death metal…terutamanya waktu2 pkl 1,2 pagi aku suka dengar lagu yang kurang bingit sambil2 study…Hey Stoopid adalah salah satunya..Mulanya dulu aku tertarik nak dengar album ni pasal bila baca kat inlay kaset tu tengok artis jemputan untuk album ni dasat2 belaka…punya ramai gitar hero…tak caya..tengok ni..
Joe Satriani - "Hey Stoopid", "Burning Our Bed", "Feed My Frankenstein", "Little by Little" dan “Wind-up Toy”
Vinnie Moore - "Hurricane Years" dan "Dirty Dreams"
Steve Vai - "Feed My Frankenstein”
Slash – "Hey Stoopid"
Mick Mars (Motley Crue) - "Die for You"
Dan juga
Nikki Sixx (Motley Crue) bass untuk "Feed My Frankenstein” dan
Ozzy Osbourne backing vocal untuk "Hey Stoopid"

Orang dah legend kan…menang senang nak dapat orang2 popular contribute…sapa tak kenal Alice Cooper..antara pengasas shock rock/horror rock..persembahan live dia memang penuh theateritical…yang baru nak kenal boleh cekidout
sini. Antara vocalist rock yang aku minat suaranya.
Antara lagu yang menarik bagi aku adalah Hey Stoopid, Snakebite (ada feel macam lagu poison skit2) dan Feed My Frankenstein (ni lagu bass line dia ada iras2 Dr Feelgood…rupanya memang Nikki Sixx yang main pun..padan la..) dan Wind-up Toys
Tapikan lagu2 slow dia memang meruntun jiwa ahh..Love’s a loaded Gun,Burning Our Bed,Die for You..memang layan..tapi ada satu lagu yang betul2 aku suka dari album ni..Might As Well Be On Mars..sebuah lagu slow rock yang umppphhh..teringat2 zaman tu pakai walkman asik la rewind kaset untuk dengar lagu ni berkali2 guna pen kilometrico (iyer
changing season..gua pun sama..hehe)..kes nak jimat bateri..huhu..

Aku sampai sekarang pun masih follow Alice Cooper ni walaupun aku cuma ada cd ni ajer…lain2 semua main sedut…mungkin kalau jalan2 terjumpa Trash murah2…aku akan sambar kot..tapi untuk album2 lain..jadilah versi sedut..hehe..