Monday, June 26, 2023

A Little South of Sanity

Antara cd terkini dalam simpanan... 

Aerosmith - A Little South of Sanity (1998)

A Little South of Sanity adalah apa yang selalu dicadangkan oleh Portdy dan Deaf apabila berborak tentang album live di dalam group whatsapp blogger. Tetapi tak ada lah rasa teruja sangat nak membeli sehinggalah terjumpa ianya di jual di Shopee dengan harga serendah RM16.62.

Cd ini bolehlah dianggap seperti album greatest hits. Terutamanya bagi yang mengikuti Aerosmith hanya dari zaman 80an dan awal 90an mereka sahaja. Semua lagu popular di zaman tersebut ada. Di tambah pula ini adalah zaman penghujung kemuncak mereka. Bermakna dari segi vokal Steven Tyler, ianya adalah masih di dalam keadaan yang terbaik.


Band yang mempunyai 2 pemain gitar solo sememangnya seronok untuk didengar secara live. Terutamanya jika menggunakan ear atau head phone. Jelas bunyi gitar Brad Whitford di kiri dan Joe Perry di kanan telinga. 

Tak pasti samada ianya ada melalui proses "baik pulih" di studio. Tetapi secara keseluruhannya ia berjaya menangkap suasana atau pun aura sebenar seperti betul-betul berada di ruang konsert mereka. Kalau ada yang kurang pun, sepatutnya bunyi bass Tom Hamilton perlu lebih dikedepankan.


2 comments:

  1. RM16.60 tu harga baru atau terpakai?

    ReplyDelete
    Replies
    1. terpakai...campur pula free postage promo payday... terasa macam zaman estock...haha...

      Delete