Sunday, June 23, 2024

Humanoid

 Lagi album terbaru 2024...

Accept - Humanoid (2024)

Ini adalah antara 3 album "heavy weight" lagenda heavy metal yang ditunggu-tunggu kemunculannya di awal 2024 selain dari "Judas Priest - Invincible Shield" dan "Saxon - Hell, Fire And Damnation"

Yang menariknya, ketiga-tiga album tersebut diterbitkan oleh Andy Sneap. Seorang producer heavy metal yang dah terbukti hasil kerjanya memang bagus.

Accept semenjak kembali aktif dengan album Blood of The Nations (2010) sememangnya tidak pernah mengecewakan. Mark Tornillo pun dah 15 tahun bersama (6 album semenjak tahun 2009 ). Nampak serasi sangat dah.



Yang penting dalam Accept adalah Wolf Hoffmann. Accept adalah beliau. Selagi beliau ada, selagi itulah Accept akan terus hidup. Kerja gitar beliau adalah signature kepada sound Accept. Album ini sekali lagi membuktikan yang mereka masih relevan hingga ke hari ini.

Semua lagu sedap. Pastinya album ini akan ada dalam senarai album kegemaran untuk tahun 2024. Dan saya meletakkannya lebih tinggi dari Saxon - Hell, Fire And Damnation dan mungkin dengan lebih pendengaran ianya juga akan lebih tinggi dari Judas Priest - Invincible Shield.


No comments:

Post a Comment