Oleh kerana penyakit malas aku melanda lagi...ada banyak entri dalam draf yang terbengkalai...entri kali ni layan gambo ajer la...gambo2 ni aku rakamkan masa aku menginap di Tunjuk Laut Beach Resort, Tanjung Leman tempohari...kononnya nak tangkap gambo matahari terbit...sayangnya subuh tu kaki langit penuh ngan awan tebal la pulak...so belasah jer la....gambo2 amatur jer pun...bukannya guna SLR...
Wednesday, February 29, 2012
Monday, February 27, 2012
Point Of Entry
Sepatutnya aku dah start cerita pasal album2 dari tahun yang belakangnya 2...tapi sebab Judas Priest baru main kat Spore...review Deaf kat >SINI<...teringat pulak aku kat album yang dah berusia 31 tahun ni...
Judas Priest - Point Of Entry (1981)
Aku mula betul2 follow Judas Priest ni masa tahun 87 kalau tak silap...masa zaman album Priest...Live!...sejak tu aku mula menjejaki album2 yang sebelumnya...terutama lagu2 yang ada dari album live tersebut...Point Of Entry bukanlah menjadi keutamaan memandangkan aku cuma tau lagu Heading Out To The Highyway...keutamaan sudah tentu album2 seperti Screaming for Vengeance, Defenders of the Faith, Killing Machine/Hell Bent for Leather dan British Steel...tambah2 pulak banyak review cakap album ni tak berapa best...
Tapi sebagai seorang cdholic...selagi tak complete discography sesuatu band tu memang rasa macam tak puas hati...kecuali la band tu dah berubah arah dan aku tak minat langsung...contohnya aku takder pun Metallica St. Anger...so akhirnya aku terbeli jugak Point Of Entry ni...
Bila dah dengar...memang aku bersetuju ngan review2 yang cakap album ni tak berapa best...rasanya selain Heading Out To The Highway...cuma Desert Plains dan Solar Angels yang buat aku tertarik...lain2 biasa2 ajer...macam filler pun yer jugak...kekadang rasa macam tak caya pulak album ni diterbitkan di antara British Steel dan Screaming for Vengeance...aku rasa Turbo yang orang kata pop tu pun lagi best...Point Of Entry ni apa kurangnya...sound memang pop pun...cumanya tak guna synthesizer jer...kekadang buat aku teringat band2 AOR zaman 70an macam Foreigner...contohnya kat lagu "Turning Circles"...mungkin terlampau cepat sangat masuk studio selepas meletupnya British Steel kot...idea dah kering agaknya...
Tak banyak yang boleh aku cerita pasal album ni...pasal aku tak berapa minat...kesimpulannya...toksah lah beli jika korang bukannya kipas susah nak mati Judas Priest...
Judas Priest - Point Of Entry (1981)
Aku mula betul2 follow Judas Priest ni masa tahun 87 kalau tak silap...masa zaman album Priest...Live!...sejak tu aku mula menjejaki album2 yang sebelumnya...terutama lagu2 yang ada dari album live tersebut...Point Of Entry bukanlah menjadi keutamaan memandangkan aku cuma tau lagu Heading Out To The Highyway...keutamaan sudah tentu album2 seperti Screaming for Vengeance, Defenders of the Faith, Killing Machine/Hell Bent for Leather dan British Steel...tambah2 pulak banyak review cakap album ni tak berapa best...
Tapi sebagai seorang cdholic...selagi tak complete discography sesuatu band tu memang rasa macam tak puas hati...kecuali la band tu dah berubah arah dan aku tak minat langsung...contohnya aku takder pun Metallica St. Anger...so akhirnya aku terbeli jugak Point Of Entry ni...
Bila dah dengar...memang aku bersetuju ngan review2 yang cakap album ni tak berapa best...rasanya selain Heading Out To The Highway...cuma Desert Plains dan Solar Angels yang buat aku tertarik...lain2 biasa2 ajer...macam filler pun yer jugak...kekadang rasa macam tak caya pulak album ni diterbitkan di antara British Steel dan Screaming for Vengeance...aku rasa Turbo yang orang kata pop tu pun lagi best...Point Of Entry ni apa kurangnya...sound memang pop pun...cumanya tak guna synthesizer jer...kekadang buat aku teringat band2 AOR zaman 70an macam Foreigner...contohnya kat lagu "Turning Circles"...mungkin terlampau cepat sangat masuk studio selepas meletupnya British Steel kot...idea dah kering agaknya...
Tak banyak yang boleh aku cerita pasal album ni...pasal aku tak berapa minat...kesimpulannya...toksah lah beli jika korang bukannya kipas susah nak mati Judas Priest...
Labels:
1981,
cd,
Judas Priest,
rock omputeh,
Youth Gone Wild 80's
Friday, February 24, 2012
Attack the Gas Station!
Lagi cerita Kpop yang baru aku tengok..
Attack the Gas Station! (1999)
Tertarik nak nengok cerita ni pasal tajuknya tu...dan terbaca pulak yang ianya termasuk dalam list antara filem2 terbaik dari Korea Selatan...search kat youtube terjumpa pulak...lagi bagus...tak susah2 nak kena sedut...
Dari pengooglelan (ada ker ayat camni...)...cerita ni memang box office kat Korea Selatan...kutipan tiket ke 2 tertinggi untuk tahun 1999...antara filem2 penting dalam apa yang dipanggil sebagai 'South Korean New Wave Films'...zaman2 dimana bermulanya era kebangkitan filem2 & drama2 dari Korea Selatan....Hong Kong pun tergugat...
Filem yang feelnya ala2 "Go" atau "Lock, Stock, and Two Smoking Barrels" ni memang sempoi...kisah pasal 4 orang penyangak yang mencuri di stesen minyak secara suka2...setelah mencuri sehari sebelumnya...dorang datang lagi untuk mencuri di stesen minyak yang sama...oleh kerana gagal untuk mendapatkan wang (ditipu tuan punya stesen minyak kononnya duit jualan telah di ambil oleh isterinya)...dorang menjadikan tuan punya dan 3 orang pekerja stesen minyak tersebut sebagai tebusan...disini lah bermulanya kisah satu malam yang menarik ni...nak tau lebih lanjut...tengok la sendiri...malas aku nak menaip sipnosisnya...hahaha...
memang best la...lawak pun lawak...kekadang kita tak terpikir pun benda yang simple pun boleh jadi sebuah filem yang best...bila la pengiat filem Malaysia nak buat cerita2 camni...tapi rasanya kalau pengarah filem Malaysia buat pun...boleh box office ker?...ni bukan lawak ala razak maidin ataupun cintan ala ombak rindu....tak kisah la...apa2 pun...cerita ni memang best...sila tengok sendiri kalau tak percaya..REKOMENDED!
Attack the Gas Station! (1999)
Tertarik nak nengok cerita ni pasal tajuknya tu...dan terbaca pulak yang ianya termasuk dalam list antara filem2 terbaik dari Korea Selatan...search kat youtube terjumpa pulak...lagi bagus...tak susah2 nak kena sedut...
Dari pengooglelan (ada ker ayat camni...)...cerita ni memang box office kat Korea Selatan...kutipan tiket ke 2 tertinggi untuk tahun 1999...antara filem2 penting dalam apa yang dipanggil sebagai 'South Korean New Wave Films'...zaman2 dimana bermulanya era kebangkitan filem2 & drama2 dari Korea Selatan....Hong Kong pun tergugat...
Filem yang feelnya ala2 "Go" atau "Lock, Stock, and Two Smoking Barrels" ni memang sempoi...kisah pasal 4 orang penyangak yang mencuri di stesen minyak secara suka2...setelah mencuri sehari sebelumnya...dorang datang lagi untuk mencuri di stesen minyak yang sama...oleh kerana gagal untuk mendapatkan wang (ditipu tuan punya stesen minyak kononnya duit jualan telah di ambil oleh isterinya)...dorang menjadikan tuan punya dan 3 orang pekerja stesen minyak tersebut sebagai tebusan...disini lah bermulanya kisah satu malam yang menarik ni...nak tau lebih lanjut...tengok la sendiri...malas aku nak menaip sipnosisnya...hahaha...
memang best la...lawak pun lawak...kekadang kita tak terpikir pun benda yang simple pun boleh jadi sebuah filem yang best...bila la pengiat filem Malaysia nak buat cerita2 camni...tapi rasanya kalau pengarah filem Malaysia buat pun...boleh box office ker?...ni bukan lawak ala razak maidin ataupun cintan ala ombak rindu....tak kisah la...apa2 pun...cerita ni memang best...sila tengok sendiri kalau tak percaya..REKOMENDED!
Tuesday, February 21, 2012
@ Tunjuk Laut Beach Resort
Cuti2 Malaysia sempena cuti maulud nabi yang lalu...ke pantai lagi...kali ni ke belah pantai timur Johor...ke Tanjung Leman..
Tanjung Leman?...tak pernah dengo?...Pulau Sibu tau?...bukan Sibu yang kat Sarawak tu...Johor pun ada Sibu jugak...Tanjung Leman lebih dikenali sebagai tapak jeti untuk ke Pulau Sibu...terletak diantara jalan dari Kota Tinggi menghala ke Mersing...tak susah cari...takder gps?...takder hal...singnboard jalan ada..
Kali ni kami bermalam di sebuah resort kat situ...Tunjuk Laut Beach Resort...ambik rumah beso sikit...sayangnya ia tidak menghala ke pantai (kalau ambik chalet baru menghala ke pantai)...tapi rumah ni betul2 kat sebelah jeti untuk ke Pulau Sibu...boleh jalan kaki jer...
Pantainya boleh tahan luas dan landai...sayangnya masa aku pegi ni...ombak kuat...air kotor...tak sesuai untuk bermandi manda...setakat bercanda ditepian pantai memang ok la...
![]() |
Ni pulak pintu masuk jeti untuk ke Pulau Sibu...last aku pegi pulau ni 17 tahun yang lalu...lama giler...tu jam bangunan jeti ni pun tak ujud lagi...
pemandangan di sekitar jeti
lagi...
menuju ke pulau...tak sure bot kecik ni pegi ke pulau mana...sinia ada 2,3 pulau...kalau time ombak kuat...naik bot kecik camni...yang jenis tak biasa...konpem mabuk laut..
tempat kalau Jcorp punya…konpem ada KFC…tapi jangan pulak nak gi breakfast kat sini…KFC sini pukul 11 am baru bukak…tapi naper la KFC tak buat macam McD…pasang astro…boleh la aku layan bola…(Malam tu game United vs Chelsea lak tu)...contohnya macam masa sesak2 nak cari tempat nengok bola kat Teluk Cempadak…sana mana nak jumpa kedai mamak…nasib ada McD walaupun terpaksa bersesak2…
Kat Resort ni ada warong yang ada astro…sayangnya lepak sampai pukul 11 pm brader kedai dah jeling2 semacam…rupanya warung tu bukak sampai pukul 10 jer…nak keluar jauh la pulak…tak tau la kalau2 kat area Felda Tenggaruh tu ada warung tayang bola…(ni hal kaki bola macam aku la...kalau yang bukan...honeymoon ker..tempat ni malamnya memang aman damai...heheh)
Sunday, February 19, 2012
Painkiller
Sempena Judas Priest nak turun Singapura besok...20hb
Judas Priest - Painkiller (1990)
Patutnya aku buat entri ni 2 tahun lepas...ada rekues dari En. Mohd Sharizal...tapi asik la tertangguh...harap2 En Mohd Sharizal masih membaca blog ni ...maklum la dah lama...rasa macam rekues lagu kat radio la pulak...heheh..
tahun 1990 tu banyak sangat album2 best...disebabkan kekangan kewangan seorang pelajar...dan aku tak berapa suka album Judas Priest sebelum tu (Ram It Down)...maka Painkiller ni bukanlah pilihan utama aku walaupun selalu beno nampak kaset ni kat kedai2 kaset...selepas terbaca yang album ni masuk dalam list antara album pilihan tahun 1990 kat Metal Hammer...dan kaver dia menang kaver terbaik...baru la tergerak hati nak dengar...tu pun setelah setahun selepas tu...
1st time dengar aku terpikir...speed metal??...Helloween??....kalau biasa ngan Judas Priest...mesti tak pelik...dorang memang selalu berubah mengikut zaman...mungkin kerana masa penghujung 80an tu speed metal selain thrash agak popular...mungkin jugak untuk membuktikan yang dorang masih releven ketika itu (selepas 2 album yang fan kutuk giler2)...Rob Halford & Co...kembali ke pangkal jalan....heavy metal dengan sentuhan semasa tahun 1990...
Walaupun Screaming for Vengeance tetap menjadi pilihan utama aku...tapi Painkiller ada magiknya...lagu2 terutamanya side A versi kaset laju memang laju...try dengar title tracknya "Painkiller", "Leather Rebel" ataupun "Metal Meltdown"...kalau tengah memandu memang terasa nak tekan pedal minyak jejak ke lantai....dan yang tambah menariknya...walaupun laju...tetap melodic...dan sangat catchy...manakala lagu2 side B seperti "Night Crawler", "Between The Hammer & The Anvil" mengingatkan aku ke era Screaming for Vengeance...tapi ntah kenapa masa 1st time dengar dulu...lagu pertama yg melodinya melekat terngiang2kat kepala aku sehinggalah sekarang kalau sebut pasal album ni adalah "All Guns Blazing"...
Album ni rasanya dapat mengembalikan keyakinan peminat terhadap mereka termasuk lah aku...kemasukan drummer baru ketika itu Scott Travis (Racer X)...berjaya memberi nafas baru kepasa mereka...drum kat lagu Painkiller tu memang mengegarkan...tapi sebagai peminat gitar...aku memang puas dengar shredding Glenn Tipton dan K.K. Downing....gila dasat...
Apa2 pun...walaupun nampak macam Painkiller semuanya baik...tapi inilah album terakhir Rob Halford bersama mereka sehinggalah dia masuk kembali kemudiannya...bagi aku tanpa Rob...Judas Priest bukan lagi Judas Priest...jeritan Rob tu la antara identiti penting Judas Priest...samada boleh buat orang suka...ataupun menyampah terus...
Bagi pendapat aku...ini adalah antara album mereka yang aku rekomen...tapi cuba cari Screaming for Vengeance dulu...tapi kalau nak cakap ini album terbaik bagi genre speed metal cenggini...aku lebih rekomen Riot - Thunderstell.
last...buat sapa2 yang gi Judas Priest esok...terutama Deaf...enjoy!!!
Judas Priest - Painkiller (1990)
Patutnya aku buat entri ni 2 tahun lepas...ada rekues dari En. Mohd Sharizal...tapi asik la tertangguh...harap2 En Mohd Sharizal masih membaca blog ni ...maklum la dah lama...rasa macam rekues lagu kat radio la pulak...heheh..
tahun 1990 tu banyak sangat album2 best...disebabkan kekangan kewangan seorang pelajar...dan aku tak berapa suka album Judas Priest sebelum tu (Ram It Down)...maka Painkiller ni bukanlah pilihan utama aku walaupun selalu beno nampak kaset ni kat kedai2 kaset...selepas terbaca yang album ni masuk dalam list antara album pilihan tahun 1990 kat Metal Hammer...dan kaver dia menang kaver terbaik...baru la tergerak hati nak dengar...tu pun setelah setahun selepas tu...
1st time dengar aku terpikir...speed metal??...Helloween??....kalau biasa ngan Judas Priest...mesti tak pelik...dorang memang selalu berubah mengikut zaman...mungkin kerana masa penghujung 80an tu speed metal selain thrash agak popular...mungkin jugak untuk membuktikan yang dorang masih releven ketika itu (selepas 2 album yang fan kutuk giler2)...Rob Halford & Co...kembali ke pangkal jalan....heavy metal dengan sentuhan semasa tahun 1990...
Walaupun Screaming for Vengeance tetap menjadi pilihan utama aku...tapi Painkiller ada magiknya...lagu2 terutamanya side A versi kaset laju memang laju...try dengar title tracknya "Painkiller", "Leather Rebel" ataupun "Metal Meltdown"...kalau tengah memandu memang terasa nak tekan pedal minyak jejak ke lantai....dan yang tambah menariknya...walaupun laju...tetap melodic...dan sangat catchy...manakala lagu2 side B seperti "Night Crawler", "Between The Hammer & The Anvil" mengingatkan aku ke era Screaming for Vengeance...tapi ntah kenapa masa 1st time dengar dulu...lagu pertama yg melodinya melekat terngiang2kat kepala aku sehinggalah sekarang kalau sebut pasal album ni adalah "All Guns Blazing"...
Album ni rasanya dapat mengembalikan keyakinan peminat terhadap mereka termasuk lah aku...kemasukan drummer baru ketika itu Scott Travis (Racer X)...berjaya memberi nafas baru kepasa mereka...drum kat lagu Painkiller tu memang mengegarkan...tapi sebagai peminat gitar...aku memang puas dengar shredding Glenn Tipton dan K.K. Downing....gila dasat...
Apa2 pun...walaupun nampak macam Painkiller semuanya baik...tapi inilah album terakhir Rob Halford bersama mereka sehinggalah dia masuk kembali kemudiannya...bagi aku tanpa Rob...Judas Priest bukan lagi Judas Priest...jeritan Rob tu la antara identiti penting Judas Priest...samada boleh buat orang suka...ataupun menyampah terus...
Bagi pendapat aku...ini adalah antara album mereka yang aku rekomen...tapi cuba cari Screaming for Vengeance dulu...tapi kalau nak cakap ini album terbaik bagi genre speed metal cenggini...aku lebih rekomen Riot - Thunderstell.
last...buat sapa2 yang gi Judas Priest esok...terutama Deaf...enjoy!!!
Labels:
1990,
cd,
Judas Priest,
rock omputeh,
Smells Like Teen Spirit 90's
Friday, February 17, 2012
God Bless Ozzy Osbourne
Movie atau documentary yang sempat aku nengok minggu lepas...
God Bless Ozzy Osbourne (2011)
Bukan kat wayang ataupun tv....tapi download....satu lagi kisah pasal Ozzy Osbourne...kali ni dihasilkan oleh anak beliau sendiri...Jack Osbourne
Nak kata best...tak jugak...kalau korang dah follow Ozzy sejak zaman Black Sabbath lagi...takder apa yang baru...semua korang dah tau...tambah2 pulak kalau dah pernah baca buku I am Ozzy...lebih kurang sama jer...cuma yang ni bergambo...ok la...ada jugak footage2 live yang rare...interview ngan anak2 dari bini pertama dia...ngan Amiee (anak dia yg tak masuk rancangan realiti tu)...lain2 the same old story...
Walaupun documentari ni menceritakan kisah beliau dari lahir sampai ke harijadinya yang ke 60...tapi seperti jugak kat buku I'm Ozzy...kisah pasal muziknya hanyalah sehingga kematian Randy Rhoads...langsung tak sebut pasal Jake E Lee...aku pun tak pasti apa yang dia tak puas hati sangat dengan Jake E Lee...Zakk Wylde pun takat footage 2,3 minit...tak paham aku kenapa dia tak suka cerita perhal muzik beliau selepas zaman Randy Rhoads...
Zaman selepas tu lebih kepada cerita2 peribadi beliau...masalah dadah..mabuk...sharon...realiti tv...iyer aku paham ni documentary pasal diri Ozzy...bukannya Ozzy the band....tapi cerita2 pasal ni memang dah banyak sangat ko boleh jumpa kat mana2...kan lagi menarik kalau dia lebih ceritakan pasal muzik...band2 member....pada aku itu lebih menarik...
Tak rekomen untuk yang dah otai pasal Ozzy...untuk budak2 baru...mungkin sesuai...tapi apa ada hal...benda free...takat download dan bazirkan 2 jam lebih masa tido anda...boleh la kot...
God Bless Ozzy Osbourne (2011)
Bukan kat wayang ataupun tv....tapi download....satu lagi kisah pasal Ozzy Osbourne...kali ni dihasilkan oleh anak beliau sendiri...Jack Osbourne
Nak kata best...tak jugak...kalau korang dah follow Ozzy sejak zaman Black Sabbath lagi...takder apa yang baru...semua korang dah tau...tambah2 pulak kalau dah pernah baca buku I am Ozzy...lebih kurang sama jer...cuma yang ni bergambo...ok la...ada jugak footage2 live yang rare...interview ngan anak2 dari bini pertama dia...ngan Amiee (anak dia yg tak masuk rancangan realiti tu)...lain2 the same old story...
Walaupun documentari ni menceritakan kisah beliau dari lahir sampai ke harijadinya yang ke 60...tapi seperti jugak kat buku I'm Ozzy...kisah pasal muziknya hanyalah sehingga kematian Randy Rhoads...langsung tak sebut pasal Jake E Lee...aku pun tak pasti apa yang dia tak puas hati sangat dengan Jake E Lee...Zakk Wylde pun takat footage 2,3 minit...tak paham aku kenapa dia tak suka cerita perhal muzik beliau selepas zaman Randy Rhoads...
Zaman selepas tu lebih kepada cerita2 peribadi beliau...masalah dadah..mabuk...sharon...realiti tv...iyer aku paham ni documentary pasal diri Ozzy...bukannya Ozzy the band....tapi cerita2 pasal ni memang dah banyak sangat ko boleh jumpa kat mana2...kan lagi menarik kalau dia lebih ceritakan pasal muzik...band2 member....pada aku itu lebih menarik...
Tak rekomen untuk yang dah otai pasal Ozzy...untuk budak2 baru...mungkin sesuai...tapi apa ada hal...benda free...takat download dan bazirkan 2 jam lebih masa tido anda...boleh la kot...
Thursday, February 16, 2012
duran duran
Last entry album yang patutnya aku publish tahun lepas...(pasni nak start album2 yang tahun belakangnya 2 pulak...)
Duran Duran - Duran Duran (1981)
Pada sapa2 yang follow blog ni dari awal sure tau yang aku memang peminat Duran Duran...tak kira la berapa banyak cd metal yang aku ada atau aku dengar...Duran Duran tetap ada satu tempat khas dalam hati aku...huhuhu...
Ini adalah album pertama dorang...diterbitkan selepas era Punk mula merundum di UK...ketika itu band2 di UK majoritinya terbahagi kepada 2....samada menjadi heavy guitar oriented (New Wave Of British Heavy Metal)...ataupun kearah muzik bersoundkan synth-pop (New Romantics)...walaupun Duran Duran sebenarnya pecahan dari band Punk...John Taylor,Roger Taylor dan Simon Le Bon semuanya asal punk...Andy Taylor pulak mat rock...tapi mereka memilih untuk bersama2 ngan Nick Rhodes yang lebih cenderung ke arah New Romantics...
Begitu jugak ngan aku...walaupun penghujung 70an lagi aku dah dengar Scorpions,Deep Purple,UFO dll...ntah kenapa...pengaruh dari abang aku mungkin...awal 80an tu aku terjebak jugak dengan New Romantics atau pun jugak di panggil New Wave ni...
Bagi aku 1st album dorang ni memang menarik...pasal masih boleh dengar lagi pengaruh punknya...bunyi gitar Andy pun masih jelas...masih ada sikit solo gitar...kalau nak banding album Seven & The Ragged Tiger ke atas...dah jadi fully synthesizer sound...antara sebab kenapa Andy Taylor blah dari Duran Duran selepas tu...
Antara highlight dari album ni dah tentu2 lagu popular Planet Earth dan Girls on Films...tapi sebenonya banyak lagi yang menarik terutamanya lagu yang guitar oriented contohnya macam Anyone Out There...tapi dulu2 1st time dengo...aku cukup tertarik ngan lagu intrumental Tel Aviv...sedap.
Sekali sekala...layan guilty pleasure macam ni pun best jugak...
Duran Duran - Duran Duran (1981)
Pada sapa2 yang follow blog ni dari awal sure tau yang aku memang peminat Duran Duran...tak kira la berapa banyak cd metal yang aku ada atau aku dengar...Duran Duran tetap ada satu tempat khas dalam hati aku...huhuhu...
Ini adalah album pertama dorang...diterbitkan selepas era Punk mula merundum di UK...ketika itu band2 di UK majoritinya terbahagi kepada 2....samada menjadi heavy guitar oriented (New Wave Of British Heavy Metal)...ataupun kearah muzik bersoundkan synth-pop (New Romantics)...walaupun Duran Duran sebenarnya pecahan dari band Punk...John Taylor,Roger Taylor dan Simon Le Bon semuanya asal punk...Andy Taylor pulak mat rock...tapi mereka memilih untuk bersama2 ngan Nick Rhodes yang lebih cenderung ke arah New Romantics...
Begitu jugak ngan aku...walaupun penghujung 70an lagi aku dah dengar Scorpions,Deep Purple,UFO dll...ntah kenapa...pengaruh dari abang aku mungkin...awal 80an tu aku terjebak jugak dengan New Romantics atau pun jugak di panggil New Wave ni...
Bagi aku 1st album dorang ni memang menarik...pasal masih boleh dengar lagi pengaruh punknya...bunyi gitar Andy pun masih jelas...masih ada sikit solo gitar...kalau nak banding album Seven & The Ragged Tiger ke atas...dah jadi fully synthesizer sound...antara sebab kenapa Andy Taylor blah dari Duran Duran selepas tu...
Antara highlight dari album ni dah tentu2 lagu popular Planet Earth dan Girls on Films...tapi sebenonya banyak lagi yang menarik terutamanya lagu yang guitar oriented contohnya macam Anyone Out There...tapi dulu2 1st time dengo...aku cukup tertarik ngan lagu intrumental Tel Aviv...sedap.
Sekali sekala...layan guilty pleasure macam ni pun best jugak...
Labels:
1981,
cd,
Duran Duran,
unmetal,
Youth Gone Wild 80's
Subscribe to:
Posts (Atom)
























