Monday, September 18, 2023

Skyscraper

Satu lagi cd rahmah yang dibeli dari shopee. 

David Lee Roth - Skyscraper (1988)

Entah kenapa saya hanya mendengar Van Halen, tetapi tidak David Lee Roth. Mungkin juga kerana tiada dikalangan orang terdekat mendengarnya. 

Ini adalah kali pertama mendengar album penuh beliau. Sebelum ini hanya tahu satu dua lagu. "Just Like Paradise" adalah satu darinya. Ianya adalah lagu paling popular dari album ini dan sering berkumandang di radio pada suatu ketika dahulu.

Pada pendengaran saya, muzik beliau masih tidak jauh berbeza dari zaman beliau bersama Van Halen. Cuma ada bebeberapa lagu yang kedengaran agak funky. Tak pasti dengan album-album beliau yang lain. Saya tak pernah mendengar album yang lainnya.



Tarikan utama untuk selain DLR adalah barisan pemuziknya. Tak kenal siapa drummer. Tetapi Steve Vai dan Billy Sheehan adalah 2 bintang besar dalam muzik hard rock. Kerja gitar/bass mereka berdua sahaja pun sudah cukup untuk menjadi penyebab kenapa album patut kita dengar. 

Yang pastinya tak ada sebab untuk tidak suka. Straight forward rock yang ceria tanpa lagu-lagu meleweh sebegini sememangnya habuan telinga. "Rock N Roll is supposed to be fun" kan?



2 comments:

  1. aku teringin nak letgo beberapa CD dalam koleksi aku pada harga yang agak rahmah tapi secara batch/bundle

    ReplyDelete