Monday, December 11, 2017

The Grinding Wheel


Pejam celik...dah nak habis 2017 dah. Cepat betul masa berlalu. Rasa macam teringin nak buat senarai album pilihan 2017. Tapi tak banyak mana yang dibeli pun. Banyak dengar guna spotify. Tetapi ini adalah salah satu album pilihan saya untuk 2017.


Overkill - The Grinding Wheel (2017)

Mereka adalah antara yang paling aktif menghasilkan album baru. Ini album yang ke 18. Dan yang paling menarik mereka tetap dengan thrash. Ada sedikit terpengaruh dengan groove metal di awal 90an tetapi paksi mereka tetap thrash. Tiada nu metal. Tiada industrial. Tiada juga Lulu (heheh).

Selagi Bobby "Blitz" Ellsworth dan D.D. Verni masih ada. Selagi itu Overkill tetap ujud. Tak kira siapa pun gitarisnya. Sound Overkill tetap sama. Semenjak Ironbound (2010) mereka terus menghasilkan album album thrash yang berkualiti.


Semua lagu sedap. Seperti juga Testament, Death Angel, Suicidal Tendencies (sekadar menyebut beberapa nama), band-band generasi lama ni makin tua makin berisi.

Jika anda suka thrash. Ini sememangnya untuk anda. Makin lama dengar makin rasa ianya adalah saingan bagi Kreator - Gods of Violence untuk menjadi album pilihan 2017 saya.




4 comments:

  1. ni yang first music video dari album ni,
    ada satu rocker tengah dengar kaset kat walkman

    ReplyDelete
  2. Mantap video klip yg deaf cakap tu..

    ReplyDelete
  3. Banyak album over kill aku telepas.tapi mmg betul diorang je la yg kekal original thrash kt US

    ReplyDelete
  4. ni lagi satu band thrash yang serius aku tak pernah dengar lagu2 mereka

    ReplyDelete