Wednesday, May 27, 2020

Hiburan WFH - Under The Influence

Mood raya pun dah tak berapa nak ada walaupun baru masuk raya ke 4. Memang lain rasanya raya tahun ni. Sambung lagi WFH sehingga 9hb Jun. "Feel" nak dengar lagu raya lebih terasa sebelum raya...dah raya ni layan jer la lagu rock antu....


Overkill - Under The Influence (1988)

Kalau sebut Overkill, lebih minat dan banyak kenangan dengan album The Years Of Decay (1989) dan Horrorscope (1991). Under The Influence ni agak lambat dengar. Malah selepas album I Hear Black (1993) atau mungkin W.F.O (1994) baru berpeluang untuk mendengar keseluruhan albumnya. Agak sukar juga nak dapatkan kasetnya pada ketika itu.

Tetapi ianya ada kenangan lain. Dulu bila membaca majalah Gila-Gila, kartunis Cik Li selalu menyelitkan logo Overkill berserta ayat Under The Influence dalam ruangan kartun-kartunnya. Sebenarnya memang dari situlah tau Overkill dan kemudiannya membeli kaset The Years Of Decay. Dan bak kata orang Ulu Tiram, the rest is history... Overkill menjadi salah satu band thrash kegemaran sehinggalah sekarang.

Dulu cuma ada mp3. Baru berapa bulan lepas dapat beli cdnya di facebook. Nak kata best, sebenarnya album ini hanyalah sederhana. Ada lagi album mereka yang lebih best. Tetapi album ini mengandungi salah satu lagu popular mereka yang sering dipersembahkan semasa live, "Hello From The Gutter".

Kalau minat Overkill memang kena ada album ini sebagai pelengkap koleksi. Kalau setakat pendengar biasa, cuba cari album mereka yang lainnya dulu...




No comments:

Post a Comment