Wednesday, September 19, 2012

Ace Of Spades


Hasil trade dengan En Adi Herman Molotov Cocktailz


Motorhead - Ace Of Spades (Compilation) (1999)

Ntah kenapa...dalam banyak band2 rock yang terkenal...Motorhead dan ACDC adalah 2 band yang kurang aku follow...malah cdnya pun aku tak pernah ada...mungkin kerana dari zaman kanak2 pun aku agak kurang terdedah kepada muzik mereka...

Bila En Adi nak trade cd The Lemonheads...dan dari listnya aku nampak Motorhead...aku rasa inilah peluang untuk aku memiliki cd Motorhead pertama aku...pasal kalau nak suruh aku beli...belum tentu akan terbeli punya..

Asalnya aku ingatkan ni cd album Ace Of Spades tahun 1980...tapi rupanya ianya adalah cd kompilasi yang menggunakan tajuk yang sama...bagus jugak tu...sekurang2nya ia mengenalkan aku kepada lagu2 popular Motorhead yang lainnya...

Mungkin belum terlambat untuk aku mendengar Motorhead...dan ini adalah permulaannya..

7 comments:

  1. ok la tu... aku masih belum TERIMA lagi Motorhead...mungkin tak kena dengan jiwa aku kot?

    ReplyDelete
  2. cd ini berasal dari Arkib Ijau hehe tp oleh kerana teringin sgt nak trade The Lemonheads itu hari n Motorhead ni pun aku dah rip awal2,so agak sesuai utk ditrade hehe...thanx doing business with u bro,kalo ada lagi cd alternative band 90an yg nak di trade,habaq kat aku ok haha

    ReplyDelete
  3. jauh perjalanan cd ni...hahaha

    aku ada Soul Asylum dan Collective Soul...tapi yang ni aku sayang sikit...

    ReplyDelete