Sunday, November 26, 2017

Tankard

Yang dah 10 tahu...

 Tankard - Best Case Scenario : 25 Years In Beers (2007)

Sepatutnya mereka bermain di Sierra Perdana, Masai malam semalam. Tetapi apakan daya ianya telah dibatalkan. Tak tahu lah salah siapa tetapi mengikut FB rasmi Tankard, ianya salah penganjur yang gagal untuk menyediakan tiket penerbangan. Kesian juga kepada mereka-mereka yang telah membeli awal. Banyak kali dah berlaku. Dan mungkin ini bukan kali yang terakhir. Masalahnya kat Malaysia bukan terhad kepada band metal orang putih sahaja, konsert Search dan Wings pun pernah batal walaupun tiket dah jual...memang rasa tak konfiden la nak beli tiket awal...

Apa-apun layan cd jer la. Nak tengok live depan mata tak dapat. Buat yang tahu Tankard adalah sebuah lagenda thrash dari Jerman. Mungkin mereka yang paling kurang dikenali di antara The Big 4 of German Teutonic Thrash selain Kreator, Sodom dan Destruction. Kasetnya dulu pun tak pernah nampak pula ada masuk Malaysia. Mungkin juga kerana imej Beer Metal mereka.


4 comments:

  1. Tu nasib belum sampai jb lagi.jadi mcm kreator da sampai tapi tak dpt perform.lagi haru

    ReplyDelete
  2. byk dgr desas desus yg x seronok didengar pasal organizer yg sepatutnya bawak tankard ke johor baru2 ni.

    ReplyDelete
  3. byk dgr desas desus yg x seronok didengar pasal organizer yg sepatutnya bawak tankard ke johor baru2 ni.

    ReplyDelete
  4. Aku last dakr funeral tu aku beli pre sale.. lepas tu aku mmg tak beli lah kalau organis yg tak berdaftar ni haha .bukan sekali dua cancel sudah macam menjadi resam kalau bawa band luar ni. Yg boleh percaya cam metalcamp tu ok lah..

    ReplyDelete