Thursday, March 15, 2018

Return Of The Pride

Yang dah 10 tahun pada 14hb Mac...


White Lion - Return Of The Pride (2008)

Awalnya agak was was dengan album ini. Tanpa Vito Bratta, James Lomenzo dan Greg D'Angelo mana mungkin ianya adalah White Lion. Tetapi oleh kerana dah minat. Tetap beli juga.

Sebenarnya album ini tidaklah mengecewakan. Mike Tramp masih mampu menghasilkan lagu-lagu yang sedap dan melodic. Beliau sedaya upaya cuba untuk menghasilkan lagu-lagu yang berbunyi seperti White Lion. Tetapi tanpa kerja gitar Vito Bratta mana mungkin ianya boleh menjadi sama.


Rasanya kalau beliau menggunakan gitaris yang sudah ada nama pastinya album ini akan jadi lebih menarik. Senang cerita ini adalah sebuah album hard rock yang bagus...tetapi ianya bukanlah White Lion.

Apa-apa pun pujian harus juga diberikan kepada Mike Tramp atas usaha beliau untuk meneruskan White Lion. Sedangkan yang lainnya sudah tak berminat. Vito bersara. James ketika itu bersama Megadeth dan Greg pula dengan Britny Fox.


6 comments:

  1. tengok cover art mula2 aku ingatkan album amuk (yeyeah)

    ReplyDelete
  2. Can never be considered as a White Lion album... bought one from ebay, listen to several songs and quickly put on shelf.

    Bye bye white lion, Mike Tramp has closed the book of hope for reunion. I blame on vito but it his personnel choice. Thanks for those days and the first 4 albums .. Fight to Survive, Pride, Big Game and Mane Attraction.. hope continous efforts are made to remastered these albums. I will keep on buying!

    ReplyDelete
  3. yang ni memang aku tak pernah dengo.tapi sekali imbas cover dia ingatkan band black metal..heheh

    ReplyDelete
  4. suara Mike mmg unik.. one of a kind ahh

    ReplyDelete
  5. Mike tramp cuba macammana tak boleh naik macam sama white lion

    ReplyDelete