Saturday, December 28, 2019

Awakening

Post terakhir untuk 2019...


Sacred Reich - Awakening (2019)

Sesuatu yang menarik apabila band-band metal/thrash 80an membuat kemunculan semula adalah mereka tidak lagi memikirkan pasal populariti atau mencari peminat baru. Tidak seperti di tahun-tahun 90an di mana arah muzik mereka di paksa untuk mengikuti apa yang sedang popular pada ketika itu. Hasilnya ramai yang hanyut entah kemana. Sacred Reich adalah salah satu darinya.


Ini adalah kemunculan mereka yang pertama sejak kali terakhirnya dengan album Heal pada tahun 1996. Tiada lagi beban untuk mereka menjadi trendy. Phil Rind dan rakan-rakan bermain seperti Sacred Reich yang sebenar. Mungkin ianya tidaklah sehebat album "Ignorance" atau pun "The American Way". Tetapi sekurang-kurangnya Awakening lebih thrash dari 2 album terakhir mereka di tahun 90an


Bukanlah sesuatu yang baru dan tiada juga sebarang kejutan. Ianya hanya sebuah album dari sekumpulan orang tua lama untuk peminat mereka yang juga orang tua lama untuk sama-sama meraikan kenangan silam mereka. Tetapi untuk golongan yang lebih muda, yang tak merasai zaman kegemilangan mereka. Inilah dia perisa thrash metal awal 90an yang boleh mengimbau ke zaman tersebut.

Antara kegemaran untuk kategori album "comeback" 2019. Padu!



2 comments:

  1. Replies
    1. biasa la... dah takder orang nak komen...spam jer la yang rajin komen... kah kah kah...

      *dah delete dah...semak jer...

      Delete