Saturday, April 18, 2020

Hiburan WFH - Slow Rock Vol. 6

Sempana PKP dan berkerja dari rumah (WFH) ni banyaklah mengembur dan mendengar semula cd-cd yang dah berpuluh tahun tak dengar... Ini adalah salah satu dari nya.


Slow Rock Vol. 6 (1994)

Antara kompilasi lagu-lagu slow rock orang puteh yang agak popular juga di awal-awal tahun 90an. Sempat juga beli  2 siri kompilasi ini dalam bentuk kaset. Tak pasti sampai volume berapa sebenarnya yang ada.

Kalau dalam bentuk cd inilah satu-satunya yang ada. Beli pun bukan pada tahun ianya dikeluarkan. Kalau tak silap dalam tahun 2010...2011... Beli di kedai kaset Music Valley Plaza Kotaraya JB sebelum kedai tersebut tutup dan Plaza Kotaraya diubahsuai menjadi Galleria@Kotaraya seperti sekarang.

Kalau perhatikan gambar (bukan yang belah kiri 😁) boleh nampak harganya cuma RM6.90. Murah betul. Kerana ianya dah diletakan dalam bahagian jualan longgok. Kalau sekarang jualan longgok pun tak akan dapat harga macam ni.

Versi kaset yang masih dalam simpanan 

Banyak lagu sedap. Selain murah, pembelian cd ini adalah kerana nak kan lagu yang tak pernah ada cdnya seperti "I love You - Saigon Kick" dan "Soul To Squeeze - Red Hot Chili Peppers".

Tapi bila dengar semula sekarang baru perasan sedap pula lagu "Big Log - Robert Plant". Mungkin faktor usia... Atau mungkin juga dulu tak pernah dengar secara betul pun pasal sentiasa skip bila sampai ke track 9 cd ini...



4 comments:

  1. susah dah jumpa yang di jual longok ni. last beli sekitar tahun 2005 itu pun era akhir sudah.

    ReplyDelete
  2. jadi, kiranya backdrop itu disengajakan lah? :)

    ReplyDelete