Wednesday, September 14, 2022

Diamond Star Halos

Lagi sebuah band yang belum reti nak pencen... 

Def Leppard - Diamond Star Halos (2022)

Agak teruja juga ketika menantikan album ini diterbitkan. 2 dari 3 ("Take What You Want" dan "Kick" ) lagu awal yang dikeluarkan agak menarik. Ianya memberikan harapan yang Def Leppard telah sekurang-kurangnya cuba untuk kembali kepada era sebelum Slang. Tetapi gerak hati masih ragu-ragu untuk membuat pre-order terutamanya versi lp. Akhirnya saya membuat keputusan untuk menunggu versi spotify sebelum membuat keputusan tentang pembelian secara fizikal.

Ternyata gerak hati saya betul. Lagu-lagu lainnya tidak mencapai apa yang saya harapkan. Mereka sememangnya bukan lagi Def Leppard yang lama. Muzik mereka kini lebih cenderung kepada pop rock berbanding hard rock. Saya sememangnya tidak mengharapkan yang mereka akan kembali ke era NWOBHM, tanpa Pete Willis dan Steve Clark sememangnya mereka tak akan dapat ke situ. Cukuplah sekadar sekurang-kurang mereka kembali ke era Adrenalize (1992). Tetapi ternyata tidak.

Saya akhirnya membuat keputusan untuk sekadar membeli cd. Itu pun kerana penyakit "cdholic" saya yang tiada ubat. Ianya mungkin akan hanya 2,3 kali dimainkan sebelum kemudiannya terkubur di rak….



1 comment:

  1. selain EP Saqang bulan Februari lepas, sampai sekarang aku belum ada beli apa-apa CD lagi

    ReplyDelete