Thursday, September 1, 2022

Hate über Alles

Sekumpulan orang tua yang masih terus berkarya..haha…


Kreator - Hate über Alles (2022)

Bila bercerita tentang album baru dari band-band lama, pastinya akan ada sentimen "nostalgia". Saya rasakan yang Kreator juga turut bernostalgia. Album terbaru ini pada saya tidak lari jauh dari album sebelumnya, Gods of Violence (2017). Tetapi adakah ianya lebih baik?.. Saya sedikit berbelah bahagi untuk membuat keputusan.

Album ini masih mengekalkan ciri-ciri lagu yang aggresif tetapi bermelodi. Rasanya formula ini telah mereka guna pakai semenjak Violent Revolution (2001). Gabungan era thrash 80an dan melodic 90an mereka. Cuma kali ini ianya kedengaran terlalu Slayer. Ianya adalah sebab kenapa saya katakan yang mereka turut bernostalgia. 


Lagu-lagunya bagus tetapi entah kenapa saya sering hilang tumpuan ketika dipertengahan cd. Mungkin ianya hanya saya, peningkatan usia sememangnya memberi kesan kepada penumpuan. Atau mungkin juga kerana lagu-lagunya kedengaran hampir sama. Tetapi perlu diakui, 2 lagu awalnya memang hebat.

Kesimpulannya… ia sebuah album yang bagus…sedap….laju dan melodic… tetapi sedikit meletihkan…



1 comment:

  1. KREATOR nih aku amat impress dengan ruggerd nya muzik & penampilan dorang..No doubt!

    ReplyDelete