Tuesday, March 26, 2024

Get It Right

Lagi album terbitan tahun 2023... 

Heaven's Edge - Get It Right (2023)

Heaven's Edge adalah satu lagi band hard rock yang muncul pada waktu yang salah. Sejujurnya tak pernah dengar pun album mereka pada ketika itu (1990). Mendengarnya hanya beberapa tahun kebelakangan ini. Itu pun selepas timbul rasa ingin tahu apabila albumnya sering di masukan ke dalam senarai album bagus hard rock yang terlepas pandang di era 90an.

Susah dah nak dapat cd tersebut. Tetapi ianya memang bagus jika muzik anda adalah hard rock. Maka, apabila mendapat tahu yang mereka ada membuat kemunculan semula dengan satu album baru memang tak menunggu lama untuk membeli.

Ternyata ianya satu pembelian yang berbaloi. Berbaloi bermaksud (sekali lagi) jika muzik anda adalah hard rock. Ianya melodic dan catchy dengan sound dan perisa hard rock 90an yang kuat. Ini adalah antara album yang tak sangka akan jatuh suka.

Album seperti Get It Right ini dihasilkan lebih kepada memberikan kepuasan kepada band member dan peminat hard rock seperti saya. Tidak guna untuk mereka menghasilkan selain dari apa yang menjadi identiti mereka. Zaman dah berlalu. Yang membeli dan mendengar muzik sebegini pada waktu sekarang hanyalah peminat-peminat tua. Kalau dapat seorang dua yang muda jatuh minat ianya adalah satu bonus.

Salah satu album kegemaran 2023 untuk kategori hard rock.


No comments:

Post a Comment