Monday, October 21, 2024

Ten

Lagi album terkini di pasaran... 

Mr. Big - Ten

Kalau ini album terakhir Mr. Big saya mengharapkan ianya adalah sesuatu berbaloi untuk saya ingati. Sayangnya ia tidak seperti yang diharapkan. Bukanlah nak kata ianya tidak bagus. Bagus! tetapi ianya tidak mencapai status hebat Mr. Big yang saya harapkan.

Saya faham mereka berevolusi. Dah lama sebelum zaman Richie Kotzen lagi. Sekurang-kurangnya pun saya mengharapkan yang ianya setanding dengan Defying Gravity (2017). Malangnya tidak. Nasib juga ada beberapa solo hebat Paul Gilbert yang jadi penyelamat. Sayang.. kalau ini album terakhir mereka, Billy Sheehan sepatutnya memainkan peranan yang lebih lagi.

Mungkin saya meletakkan harapan yang terlalu tinggi. Tetapi mereka Mr Big. Taraf mereka sememangnya patut tinggi. Secara keseluruhannya ini adalah album hard rock yang bluesy. Jika anda tidak mengharapkan lagu-lagu laju seperti beberapa album awal, mungkin ini versi Mr. Big yang bersesuaian dengan selera.

Satu lagi, drummer baru mereka juga bagus. Pengganti yang sesuai untuk mendiang Pat Torpey. Harapnya akan ada album no 11. Ini bukanlah penutup yang sesuai...


No comments:

Post a Comment