Wednesday, January 20, 2010

Manchester Derby

Manchester City 2
Tevez (42,65)

Manchester United 1
Giggs (17)

Carling Cup Semi-Final 1st Leg
19 January 2010 / Eastlands


harap orang tua ni jugak la yang score


Lama dah tak buat entry pasal bola dan Manchester United…ni entry pertama untuk tahun 2010…bukan apa…Cuma sikit rasa frust dengan taktikal Sir Alex kebelakangan ni…system 4-5-1 dengan Rooney jadi lone striker dah banyak kali terbukti tak menjadi…Rooney memang tak hidup kalau main striker sorang2…contoh masa lawan Birmingham tu hari…

Pagi tadi terbukti lagi…bila Owen masuk…guna system 4-4-2…baru nampak Rooney hidup…United memang ada midfield yang kuat…longok ramai2 midfield memang la kita kontrol game…tapi nak buat apa kontrol game…kalau susah nak dapat gol….beberapa tahun dulu pun Sir Alex pernah guna sistem ni dan tak menjadi…mungkin Sir Alex pun macam melayu yang mudah lupa…huhu..

Macam2 alasan boleh bagi...tak sepatutnya penalti la...tak sepatutnya corner la..tapi yang penting kita tak dapat nak score...menang bukan pasal sapa yang kontrol game...tapi...ni nanti ada la seorang liverpool fan tu cakap aku ngadu domba...hahaha...sekurang2nya aku tak la meyokong membabi buta...team dah tenat pun masih "Hidup Rafa"...huhuhu

Takper la…ni baru 1st leg…kita dapat away gol…tapi kalau still guna satu striker…aku tak yakin minggu depan kita layak ke final…hmmm…perlukah United beli seorang scorer ala2 zaman Nistelrooy dan Andy Cole dulu?…aku teringin nak tengok Mame Biram Diouf diberi lebih peluang….

Apa2 pun Manchester United tetap di hati…United! United! United!

dah..aku mengantuk ni.

P/s – ada member ajak pi Pasir Gudang tengok game Johor FC….nak pegi tak ek?…lama giler tak tengok bola tempatan kat stadium…masih teringat2 zaman Johor ada Ervin Boban, Alistair Edward dan Abbas Saad dulu…tu jam tak miss gi stadium.

11 comments:

  1. aku tak tgok game ni...awal pagi...sangap nt..haha..
    Man utd ada kelebihan skit beraksi tmpt sendri nt secondleg..janji bleh score goal tu jer...main cantek2...tak gol nak buat hapa..

    tula..aku rasa alex kena bg peluang kat Diof tu..nampk cam berpotensi jd penjaring tegar...cuma nampk cam nervous2 skit..biasala dak baru lg..


    Pasal Johor..sabtu hari tu aku pi stadium larkin..tgok johor main...adeh..hancusla main budak2 ni.
    silap pengurusan lama, pending gaji...abis semua player utama blah..tinggal budak2 bru sekolah main..huh!

    ReplyDelete
  2. Terbukti bahawa sememangnya Liverpool masih kuat. Buktinya tak masuk Carling Cup pun ada je penyokong lain nak membahan The Kops. Tu baru cabaran kosong tu...

    Kami tak pernah peduli siapa jadi pengurus. Berada bersama pasukan sendiri ketika mereka macam jahanam lebih bermakna dari sokong ketika tengah kuat.

    YNWA!

    ReplyDelete
  3. harapkan johor fc je, team johor yg prof nasir pegang terlalu ijau utk liga super...


    gua tunggu jugak game ni, haram... ngantuk mengalahkan pengantin baru.


    rooney memang perlukan partner forward, sayang betul chelsea terlepas carling cup ni.

    ReplyDelete
  4. ayu...gila bola takper..jangan gila judi..gila todi....kalau gila pompuan??? :p

    ajie...aku dah bertahun tak turun stadium larkin...2,3 tahun lepas ada gak setiausaha PBNJ Wan Nizam tu ajak aku turun..ada cabutan bertuah hadiah motor katanya...tapi layan EPL kat mamak lagi best...haha

    ReplyDelete
  5. Apa2 pun Man Bandar makin meningkat dengan pengurus baru. Man Bersatu macam tak bersatu je....

    ReplyDelete
  6. zan...tujuan aku tulis tu bukan nak membakar pun...rilek arr..tapi kalau terbakar...nasib la...hahahaha...
    tapi sebenonya aku tujukan kat sorang kawan aku peminat liverpool ni ha...tiap kali aku buat entry pasal Manchester United kalah sure dia kutuk aku ngadu domba....
    tapi nampaknya hampir semua liverpool fan satu acuan...kat forum2 pun sama...tak berani kritik team sendiri..biar team tergolek...kami tetap sokong buta...YNWA...terang2 Rafa tu punca masaalah pun buat2 tak nampak...hahaha..
    Kami di United lain...biarpun sehebat mana Sir Alex...kalau tak betul kita kritik...tu bukan bermakna tak sokong...glory hunter ker...hebat dia tu dah jadi bahan sejarah...kita look forward ke depan...kita demand sukses every season...tu pasal la fan liverpool ni tak abis2 citer sejarah agaknya kot...huhu

    lepas ni ramai la fan liverpool marah kat aku...hahaha..rilek beb..

    ReplyDelete
  7. eddie...tu la pasal..johor tu ntah sapa2 ntah player dia...salah pengurusan jugak...sapa suruh dua2 team letak bawah JCorp...dah tentu2 la Tan Sri Ali utamakan team dia Johor FC...tahun ni baru tukar pengurusan kan...

    ala...apa ada hal...lu FA Cup ada lagi per...tapi liga tu memang fight la...harap2 Arsenal tersungkur pagi ni...huhu


    Skid...Man Bandar tu banyak duit...dorang ni the new chelsea...semua pun dorang boleh beli...so takder apa yg nak pelik la...next season sure dorang lagi hebat...

    ReplyDelete
  8. Tak tau la lu tengok kat forum mana (aku memang tak layan forum..hehehe) tapi fan Liverpool musim ni memang dah mengamuk habis dengan Rafa & pengurusan. Memang tak boleh belah langsung dorang tu. Spain ngan US memang tak boleh ngam kot..

    Tapi apa yang kami boleh buat? Nak buat collection kumpul GBP 20juta bayar pampasan Rafa supaya dia boleh dipecat? Team tengah miskin..kantung tengah kering akibat penyangak Hicks & Gillet tu.

    Tapi lu boleh tau berteromber..fan Liverpool yang emo terlebih tu semua budak2. Semua kenal zaman Rafa pegang. Dorang tak ikut dari zaman Houlier kena sakit jantung atau dari zaman Barnes belum dapat IC England lagi..hahaha

    YNWA!

    ReplyDelete
  9. 2nd leg aku harap score cam smalam 6-4.
    biar banyak2 gol haha dan biar banyak2 red card dan suspensions dan injuries MUAHAHAHA ( ketawa jin )

    ReplyDelete
  10. siak arr deaf...mentang2 Arsenal dok atas sekarang....hahaha(ketawa nak sedapkan hati)

    ReplyDelete