Monday, January 23, 2017

Seleksi Head Bang

Sementara menunggu keluarnya piring hitam Darjah Satu. (khabarnya lepas raya cina) Layan dulu kompilasi ini. Ini satu lagi yang tersangkut dalam draf dari tahun lepas...


XPDC - Seleksi Head Bang (1996)

Kena dengan tajuknya. Semua lagunya adalah lagu-lagu berat dari 3 album pertama XPDC. Boleh feeling-feeling Metallica...hahaha...

Ketika cd ini diterbitkan, demam XPDC memang sedang memuncak. Saya sendiri yang sebelum itu tidak mengambil tahu perihal mereka (circa awal 90an yang sangat "true") telah mula membeli kaset dan cd mereka. Merekalah penyebab mengapa saya mula kembali mendengar rock melayu di pertengahan tahun 90an.


Sering memutarkannya di dalam kereta sehinggakan isteri saya yang tak minat rock pun menjadi tahu akan lagu-lagu XPDC. Cd ini masih sekali sekala saya putarkan bila rasa teringin nak dengar lagu-lagu heavy mereka.

Best!




6 comments:

  1. XPDC zaman tersebut sangat universal.
    Aku kagum budak budak pompuan Cina, Amoi2 Malaysia yang kerja dengan aku kat kilang kat Singapore,
    boleh nyanyi kat aku lagu Tak Nak Jadi Soh Chai dengan correct lyrics. Those were the best days untuk XPDC.
    Bukit Bintang Shopping Centre tu jam jual XPDC nye tshirts kat kedai2 baju Cina.
    Marvellous times.

    ReplyDelete
  2. Mael kalo live main lagu2 heavy mmg kena ngan vokal dia.

    ReplyDelete
  3. head bangin' sakan nie.. boleh hayun kapla kalu simpan rambut panjang nih.. heheh

    ReplyDelete