Tuesday, November 6, 2018

Resurrection

lagi album baru 2018...

Michael Schenker Feast - Resurrection (2018)

Blog orang tua lama (😀) maka ceritanya tak habis-habis pasal orang tua...haha..tapi sekurang-kurangnya kali ini ianya berkenaan sesuatu yang baru.

Iyer..album baru dari gitaris lagenda, Michael Schenker. Salah seorang hero dari zaman awal remaja. Logo tulisan MSG and gitar V adalah antara logo terawal band rock yang cukup terkesan dihati. Buku, meja dan dinding sekolah habis menjadi mangsa.


Orang tua ni memang tak reti nak pencen. Masih produktif. Paling menarik karya terbaru beliau ini turut disertai oleh orang-orang tua lejen yang lain 😀. Semua vokalis hebat yang pernah berkolaborasi dengan beliau turut menyumbangkan suara. Gary Barden, Graham Bonnet, Robin McAuley dan juga Doogie White. Memang hebat-hebat belaka. Malah fanboy beliau, Kirk Hammett turut menyolo untuk satu lagu.

Tiada komplen. Semua lagu bagus. Michael masih mampu menghasilkan lagu-lagu dan kerja gitar yang baik. Namun begitu saya sedikit bias kepada lagu-lagu yang dinyanyikan oleh Robin McAuley. Dari dulu saya memang sukakan zaman McAuley Schenker Group. Zaman 80s glam metal. Lagu-lagunya mengingatkan saya kepada zaman tersebut.

Akhir kata, ini sebuah lagi album yang bagus untuk 2018. Tapi biasalah, album-album sebegini sememangnya untuk peminat lama. Nak dapatkan peminat dari generasi baru mungkin agak sukar.





3 comments:

  1. assalam...bang sy tgu abg pnyer review album XPDC(DOA) yang baru ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam...belum beli..IsyaAllah akan buat nanti..

      Delete
    2. oraittt bang torbaikkkk #supportselalu

      Delete