Monday, November 12, 2018

Rock The Nite EP

Antara produk rock terkini tempatan...


Leather Charms - Rock The Nite EP (2018)

Sesekali terjumpa produk buatan tempatan yang lain dari kebiasaan sememangnya rasa menarik. Maklumlah banyak sangat dengar extreme metal pun boleh membuatkan kepala naik tepu.

Sekali sekala timbul band- band heavy metal seperti Iron Bird ataupun Aircraft, memang mengujakan. Terutamanya jika anda pengemar muzik yang sebegini. Kali ini dikenalkan pula dengan Leather Charms. Sebuah band yang berasal dari Pulau Pinang. Tetapi mereka bukanlah pure heavy metal. Tengok font pada logo pun dah boleh agak apa genrenya***. Mereka lebih kepada hard rock.


Ep ini mengandungi 4 lagu. Semuanya agak catchy. Lagu pertamanya mengingatkan saya kepada Deep Purple. 2 lagu berikutnya mengesahkan yang pengaruh besar mereka berkemungkinan dari band-band hard rock 80an seperti Motley Crue, Twisted Sister dan mungkin juga Bon Jovi. Terdapat juga satu lagu slow rock berbahasa melayu yang bukan jenis muzik meleweh.

Tetapi yang pastinya jika anda memainkan muzik genre sebegini, vokalisnya memang perlu mempunyai vokal yang bagus. Dan inilah kelebihan Leather Charms. Vokalisnya memang power. Padu! Memang patut dipuji. Diction bahasa inggerisnya juga bagus. Memang tabik!

Saya harap mereka akan terus maju jaya dan menghasilkan lebih banyak produk yang berkualiti. Band seperti ini sememangnya memerlukan sokongan anda.

Rekomended untuk yang dahagakan muzik hard rock acuan tempatan.


***font Motley Crue pada yang tak tahu




2 comments:

  1. nampak posting kat Musi6hub, google kat youtube ada bawa lagu Skid Row kat Pesta P.Pinang 2008, dah lama rupanya band ni..

    bbrp hari kemudian tangkap terus, dah nak dekat sebulan dah beli..tak kisahlah muzik recycle ke, janji kena dgn taste aku..

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju...muzik yang bagus dan sedap...tak kira recycle ker apa...akan tetap sedap!

      Delete