Monday, December 11, 2023

On Target

 Antara cd yang baru di beli....

Bangalore Choir – On Target (1991) 

Sebuah lagi album yang selalu disebut-sebut sebagai underated dan "hidden gem" bagi pengemar glam/hair metal. Tidak popular ketika ianya diterbitkan tetapi menjadi buruan pada masa sekarang.

Saya bersetuju. Ianya memang "hidden gem". Bagus, berkualiti dan sedap. Vokalisnya adalah David Reece. Vokalis Accept untuk album Eat The Heat (1989). Producernya juga bukan calang-calang. Max Norman yang pernah menerbitkan album-album hebat diantaranya dari Ozzy Osbourne, Megadeth, Loudness, Savatage dan Death Angel.

Bagi saya muzik mereka adalah di dalam sempadan hard rock dan AOR. "Hold On To You" kalau dipromosikan dengan betul mungkin boleh menjadi antara lagu balada yang popular. Sayangnya tak semua yang bagus bernasib baik. Saingan dengan band-band yang dah ada nama dan kemunculan grunge mungkin antara puncanya.  

Mereka ada album baru untuk tahun ini. Hasil dari reunion sejak beberapa tahun yang lepas. Tetapi ianya tidak melibatkan bassist dan drummer yang telah menganggotai Bad Moon Rising (Band Doug Aldrich) selepas album ini.

Mungkin saya akan menulis pula tentang album baru tersebut dan mungkin juga tentang Bad Moon Rising…tetapi yang pastinya On Target adalah sangat rekomended jika anda pengemar Glam/Hair Metal!


No comments:

Post a Comment