Wednesday, December 20, 2023

Reconnected

Sambungan dari Bad Moon Rising - Blood. 

Hurricane - Reconnected (2023)

Sedikit info yang tertinggal dari entri yang lepas (Bad Moon Rising - Blood). Sebelum Doug Aldrich menubuhkan Bad Moon Rising, beliau terlebih dahulu menyertai Hurricane untuk satu album, Slave to the Thrill (1990). Dan kebetulan pula Hurricane ada album baru.

Ini adalah album yang ke 5. Ianya album "comeback" bagi Robert Sarzo (gitar - adik Rudy Sarzo) dan Tony Cavazo (Bass - adik Carlos Cavazo). Mereka berdua tidak terlibat di dalam album sebelumnya, Liquifury (2001). Manakala Kelly Hansen (vokal) sekarang bersama Foreigner, dan Jay Schellen (drums) sekarang bersama Yes pula tidak bersama untuk album terbaru ini.

Bermakna ini adalah Hurricane versi Rudy dan Tony berbanding sebelumnya adalah versi Kelly dan Jay. Percubaan di Spotify menyebabkan rasa tertarik hati untuk membeli cdnya.

Walaupun tanpa vokalis asal, Hurricane versi Rudy dan Tony ini seperti tajuknya, Reconnected benar-benar menyambung saya kembali ke era 80an. Sound dan rasanya benar-benar mengimbau ke zaman tersebut.

Nak kata best sangat mungkin ianya macam terlebih pula. Tetapi cukuplah kalau saya katakan yang Reconnected benar-benar menghiburkan. Terutamanya bagi yang sukakan genre hard rock / hair / glam metal 80an. 

Semua lagu sedap. Best!



No comments:

Post a Comment