Monday, May 20, 2024

Sudah Sampai Sini - JDT Vs Negeri Sembilan

Liga Super 2024, 18hb May, 2024 - Stadium Sultan Ibrahim, Iskandar Puteri 


Lama dah tak tengok bola secara langsung di stadium. Kali terakhirnya sebelum zaman Covid (2020). 
Kalau tak silap ini adalah kali kedua hadir ke Stadium SSI. Lokasinya yang agak jauh dari rumah (45 minit - 1 jam) berbanding Larkin (15 minit) menyebabkan kurang bersemangat. Pengikut blog ini mesti ingat yang satu ketika dulu di Stadium Larkin pernah satu musim tu tak "miss" pun walau satu game.



Tak pasti nak parking mana. Kalau di perkarangan parking stadium bermakna akan sangkut jem waktu balik. Mengikut rasa hati dan kereta-kereta di hadapan akhirnya memilih untuk meletakkan kereta di satu kawasan perumaham flat berdekatan (tak pasti namanya.. malas nak google).Ianya lebih kurang 1 KM dari pintu masuk stadium. Ok la, dulu kalau kat Larkin pun adakalanya terpaksa parking dengan jarak yang lebih kurang sama. 

Yang bestnya parking sini memang betul tak ada jem waktu balik. Tapi yang lecehnya sepanjang perjalanan jalan kaki tu jalannya gelap. Tak ada lampu.
(Seperti di gambar. Kata orang rumah, feelnya seperti perjalanan dari Goodison Park, Everton menuju ke Anfield, Liverpool melalui Stanley Park... pokok-pokok hutan tu kan ....haha


Kali pertama menonton perlawanan waktu siang. Menarik juga. "Feel"nya seolah-olah menonton perlawanan Liga Perdana English…hahaha…. 



Hujan lebat yang berhenti ngam-gam sebelum perlawanan mengurangkan rasa panas. Tapi kalau cuaca terang rasanya pemandangan di stadium lagi cantik untuk di ambil gambar.

Jumlah penonton adalah 19,988 dari kapasiti penuh 40,000. Ok la tu separuh penuh untuk game yang bukan menjadi tumpuan.


Ulasan tentang perlawanan. N9 sememangnya bukan tandingan JDT terutamanya bila bermain di SSI. Tetapi taktikal "parking bas" dan "couter attack" mereka berjaya menyekat JDT untuk menjaringkan lebih banyak gol dan mereka pula berjaya menjaringkan gol. Tahniah!... tapi rasanya JDT belum cukup panas untuk perlawanan pertama ini. 


Tak pasti bila akan ke sini lagi. Mungkin akan pergi untuk perlawanan yang kurang menjadi tumpuan. (Kurang tumpuan = tak ramai orang = lebih selesa). Malas dah nak bersesak-sesak….



3 comments:

  1. Sebelah SSI Taman Melawati, Skudai, JB. Bukan KL ehh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooo...terimakasih... tapi hasil google rasanya mungkin Rumah Iskandar... jaraknya lebih dekat berbanding Taman Melawati... tapi mungkin juga salah...haha...

      Delete
    2. Kemungkinan jugaklah. Jika memandu dari Mutiara Rini ke Gelang Patah, selepas SSI memanglah Rumah Iskandar..

      Delete