Thursday, May 16, 2024

Tower of London, Tower Bridge dan KFC

Menyelit sikit pasal KFC sempena isu boikot yang masih panas.

Boikot itu pilihan sendiri. Selagi benda halal saya ok sahaja. Tambah pulak orang rumah berkerja di syarikat yang memiliki saham terbesar dalam KFC.


Mencari makanan halal di kota London bukanlah suatu masalah. Cuma ada ketika lokasinya tidak berada di dalam kawasan berdekatan. Contoh ketika kami berada di kawasan Tower of London untuk menuju ke Tower Bridge. Sampai waktu ngam lepas tengahari. Memang lapar. Hasil carian di google dapat dapat maklumat ada KFC halal di kawasan berdekatan. Ianya adalah penyelamat dari segi masa dan perut yang sedang lapar.

Tower of London 

Lupa pula nak ambik gambar restoran KFC tersebut (akibat dari perut yang lapar…haha). Ianya penyelamat bagi yang mencari makanan halal. Yang bestnya dah boleh dah makan ayam di sana bukan lagi macam dulu-dulu sekadar makan sayur dan roti.


Tower Bridge

Saya tak pasti adakah semua KFC di UK berstatus halal. Ada 2 yang saya jumpa di Middlesbrough dan Tower Of London ini memang berstatus halal. Malah pekerjanya juga bertudung. Cuma resepinya agak berbeza dengan di Malaysia. Mungkin mengikut selera orang disana.

Tower Vaults - Restoran KFC berada di dalamnya

Harganya?.. arghh…lupa nak simpan resit. Tapi lebih kurang sama atau lebih murah berbanding di Malaysia. Yang jadi mahalnya bila semua pun kena kali 6.

Satu lagi…KFC di sini tak  ada sos… kalau minta sos dibaginya garam paket…hahaha…



1 comment: