Thursday, July 18, 2024

Simplicity

Ini bukan pasal Siti Nurhaliza...hahaha...

Tesla - Simplicity (2014)

Sempena ulangtahunnya yang ke 10 pada 6hb Jun yang lalu

Saya berhenti mendengar Tesla selepas album Bust A Nut (1994). Mereka pun berada didalam status "hiatus" selepas dari album tersebut menyebabkan saya hampir terlupa tentang mereka. 

Simplicity adalah album yang saya tak tahu kewujudannya sehinggalah beberapa tahun yang lalu. Tak rasa pun muzik mereka telah berubah semenjak Bust A Nut. Dan tak perasan juga yang Tommy Skeoch tidak lagi bersama mereka kerana mereka masih mengekalkan dual gitar solo.

Yang berbezanya cuma tempo muzik mereka kini lebih sederhana (mid tempo). Tiada lagi lagu-lagu yang keras dan laju. Mendengarnya memerlukan masa yang bersesuaian. Saya merasa seronok mendengarnya di waktu pagi tetapi mengalami masalah ketika di waktu petang.

Bukan kata lagunya tak sedap dan tak bagus. Ianya masih Tesla. Tetapi ianya lebih kepada diri saya yang lebih memerlukan lagu yang bertenaga ketika pulang dari kerja setelah "letih otak" di waktu petang....



No comments:

Post a Comment