Thursday, August 29, 2024

From Hell I Rise

 Lagi album terkini 2024...

Kerry King - From Hell I Rise (2024)

Album solo Kerry King yang bolehlah juga dianggap sebagai supergroup. Selain pemain bassnya yang tidak saya kenal, anggota lainnya adalah nama yang dikenali untuk scene thrash metal 80an.

Muziknya memang tak jauh berbeza dari Slayer. Apatah lagi ianya dianggotai oleh Paul Bostaph dan Phil Demmel (pernah menggantikan Gary Holt untuk beberapa siri konsert). Sudah semestinya ianya adalah Slayer. Yang berbezanya cuma vokal. Saya sememangnya pengemar Mark Osegueda dan Death Angel. Sayangnya saya merasa sedikit janggal apabila beliau cuba untuk menjadi Tom Araya.


Jujurnya saya merasa sedikit sukar untuk mendengar album ini secara sekali harung. Kebanyakan melodi lagunya kedengaran agak sama. Mungkin ianya hanya saya. Maklum lah kali terakhir mendengar Slayer secara betul pun adalah 30 tahun yang lalu (Divine Intervention - 1994).

Tetapi bagi pendengar tegar Slayer ataupun Kerry King, mungkin ini sesuai untuk anda.




No comments:

Post a Comment