Thursday, May 14, 2009

Hutan Bandar

Bz la pulak sekarang ni...stock market mencanak2 naik volumenya...auditor pulak datang menjenguk...tak dapat la aku nak bercerita panjang...



Layannya je la gambo2 daripada jurufoto yang tersangatlah terernya ini dengan kamera digital murahannya di Hutan Bandar Johor Bahru...kalau org JB tak tau tempat ni...baik pindah Bangla je la...haha...tapi bagi bukan rakyat Johor dan yang tak tau...sini dan sini lokasinya..



Tempat ni sesuai untuk anak2..pasal ada tempat permainan dan kolam mandi...dan sesuai jugak bagi bapak2 untuk mencuci mata tengok awek2 berjoging...hehe...



kalau pening2 kepala syok gi sini...memang rasa cam dalam hutan...ada tasik...boleh mancing...tapak untuk perkhemahan...tapi awas...banyak nyamuk daa...satu lagi nak komplen...maintenancenya agak kurang skit...maklum la..masuk free...



satu lagi tambah...aku suka breakfast kat sini...roti canai dia sedap



so...kalau korang terlepas ke jb...nak bawak anak2 jalan...nak jogging..nak berkhemah...nak santai2...nak cuci mata...nak berdating...boleh la gi sini



dah...tu aje.

18 comments:

  1. Memang lawa... hmmm... rindu pulak nak balik Malaysia...

    ReplyDelete
  2. Saya orang johor dan saya tahu tempat ni, jadi tak perlulah saya kemasa beg ke Bagla eh Bro?

    dengar citer dah ada live band jazz eh main kat sini? dah lama sangat lah tak pegi ....

    ReplyDelete
  3. aku suka gambar last..ermm lama tak jogging kat tasik s.alam

    ReplyDelete
  4. gambar cun.. kamera jenis apa ni bang???

    ReplyDelete
  5. jogging pagi2 kat situ tak brp best..byk kali wa tergelincir..haha

    tp awek2 mmg ramai la time jogging...biru mata hitam ku...wahaha

    bab maintenance kat sini mmg hancus...

    gerai2 makan pun boleh tahan sedap...

    ReplyDelete
  6. tempat yg mendamaikan terutama bila ramai gadis2 berdedai2 joging depan mata...

    ala... diorang pun joging sebab nak carik balak... terutama 2-3 orang budak maktab perguruan temenggung ibrahim... dulu joging keliling library sultan ismail, sekarang dah pandai naik kancil pegi utan bandar, Oops! emosi berdasarkan pengalaman peribadi.

    ReplyDelete
  7. abang ben..
    hujan emas negeri orang..kumpulan hujan di negeri sendiri..lu sambung ahh sampai abis...hehe

    Portdy..
    kabonya camgitu la.. belah malam kot..ntah aku tak pernah gi sana malam.

    matakucing...
    aku pun...joging bro jgn tak joging..kot2 dapat jodoh..haha..

    ReplyDelete
  8. Gitalara...
    memang tenang & damai...lebih2 lagi jika ada si dia disisi :P

    Jairo..
    kamera digital je bro...gua mana ada slr..

    Ajie..
    betul bro...wa pernah nampak ada awek tergolekdog kat situ..dia terus bangun kontrol ayu...wa buat2 tak nampak la...kesian...pompuan kan golonganm yg lemah...kalau balak...hehe..

    ReplyDelete
  9. eddie..
    naper bro...lu pernah kena ngurat ngan bakal2 cikgu tu ker...kalau gua...gua rela ajer...hahaha..

    ReplyDelete
  10. best gak tmpt ni.
    apsal la masa gua stay JB tak pernah g tmpt ni. rugi betul gua.

    ReplyDelete
  11. pernah lalu je aku dalam bas huhu
    tapi tak pernah jalan2 or makan2 kat sana lagi

    ReplyDelete
  12. Awek?? joging??...Kalau kayuh 'basikal gunung' kat situ ok tak?..

    ReplyDelete
  13. eeee...air tasik/kolam pekat, likat, bekeledak! nak mandi cane?

    ReplyDelete
  14. gayour...
    bukan mandi kat tasik da...ada pools untuk mandi..tp untuk bebudak la...bapak budak cuci2 mata je..hehe

    ReplyDelete
  15. aku tau tempat nih... pernah lalu jerk.. tak pernah singgah... tapi serius ler... tengok gambo kat blog ko nih dah dpt mendamaikan hati aku yg sememang nyer damai hari nih...

    ReplyDelete
  16. Hutan bandar ni kalo pegi pagi ujung minggu yg best. Lepas penat jogging terus melantak nasi lemak dan roti canai kat atas tu. Tu yg maintain jer tu....

    Sebenarnya sesuai gak utk camping yerutamanya budak2 sekolah yg takut nak masuk hutan sebenar, cukuplah berkhemah di Hutan Bandar.

    ReplyDelete