Wednesday, December 30, 2009

@KLCC 24th Dec


Lama dah tak ke KLCC...Khamis 24 hb yang lepas cuti cuti Malaysia aku sekeluarga menyesakkan diri kesana...aku adalah antara rakyat Malaysia yang masih tak berpeluang nak naik bangunan jagung 2 biji ni..korang pernah?



family aku minus aku yang jadi tukang tangkap gambo



Inilah sebenonya tujuan utama ke sini..bawak anak2 ke Petrosains..harga tiketnya kira boleh diterima akal la..cuma kalau nak gi sini..aku nasihatkan pegi awal2 pagi..nanti jadi macam kami..sampai pukul 11 lebih...dapat masuk hanya pukul 2.30 petang kerana slot pagi dah penuh..cuti sekolah paham2 je la..



dalam ni bebudak memang suka la...macam2 ada...tak rugi bawa bebudak pegi sini



dah tempat Petronas...mesti ada punya kereta F1..



dalam sejarah hidup aku..ini la 1st time masuk toilet kena bayar RM2...toilet premier kata budak yang jaga tu...kat tingkat 2 ajer...tingkat lain free...dah nak terkucil dan maitain macho punya pasal bayar je la...bukan senang nak merasa masuk toilet yang siap pasang lilin kat dalamnya..
err...satu lagi aku duit parking kena RM15.00...mak aii...



akhir sekali disebelah malamnya...orang tua aku telah selamat kembali dari menunaikan haji...Alhamdulilah...walaupun flight delay...dan kita orang tiba di Jb pukul 4 pagi...tapi ok jugak la merasa jugak la diskaun tol 20%...tol dari KLIA tak perasan...tapi bila tiba Tol Kempas...dah siap2 duit RM2.10...tapi cuma kena RM1.90 ajer...baru perasan.

15 comments:

  1. tandas rm2 tu tingkat 2 kn?aii pnh kena..pastu beliau suh turun bwh...tndas free..hehehe...rm 2 sbb nk kncing je...baik tk pyh...=)

    ReplyDelete
  2. Mana gambo toilet RM2 tu?...nak gak tengok!! alang2 dah masuk tu..

    ReplyDelete
  3. waaaahhh~
    bapa berkaliber~
    nape tak nak ajak aku~
    aku pon tak penah masuk kat pertosains tu

    ReplyDelete
  4. aku petrosains tu pnh gak masuk tp dah lama dulu la 2002 (gepren lama yg ajak pi) :D popopopo

    ReplyDelete
  5. long time no go....


    Tower Record ada lagi tak kat atas tu?

    ReplyDelete
  6. tudia aih... samai rm2... toilet biasa boleh masuk 10 kali tu.....

    ReplyDelete
  7. syok ker tandas tu.. ada org tolong cuci ker?

    ReplyDelete
  8. pakcik...a'aa..kat tingkat 2..nak tunjuk macho punya pasal...bayo je la..:P

    Skid,speedrider,jairo...hati panas punya pasal terlupa pulak nak tangkap gambo dalam tandas tu...hehe..tapi memang bersih...kat setiap sinki dia siap ada lilin..ntah apa guna aku pun tak tau..nak kata lilin wangi..aku tengok macam lilin biasa jek..

    ReplyDelete
  9. Ayu...ikut cara gepren Ijau...pau boipren ko...dapat masuk pree...hehe

    Ijau...aku ingat kat Zoo Negara je ada orang berkapel...dalam petrosains pun ada ek... :P

    Portdy...tak perasan pulak aku Tower Record...malas nak jalan sangat..anak aku yg kecik tu pantang lepa...lepak Kinokuniya jer

    ReplyDelete
  10. aku tak pernah naik jembatan kat atas tu...leceh ler nak datang awal la apa la..

    last aku datang klcc pun dah 6 bulan lepas kot, makan kat tempat jepun tu

    ReplyDelete
  11. Jagung? hahaha!!! ade la rupe sket... hehe

    ReplyDelete
  12. wah..lepak kl. ahhaa tower records dah lama bungkus..dah jadi maybank

    ReplyDelete
  13. Kalau lu kontek gua masa tu, gua leh adjust naik jambatan tower tu beb... sbb gua baru je jejak kasih ngan mmbr gua yg keje kat situ.
    Tu tandas gua seram nak masuk lg sbb tu bangla yg jaga kat dlm tu mcm usha gua je bila gua masuk tandas... gua masih simpan lg tiket ngan tisu tu.. rm2 beb.. tu sbb simpan ..huhu

    ReplyDelete
  14. kalu gua ada boleh bawak naik tingkat 42 kat skybridge tu.

    ReplyDelete
  15. towerrecord dah tutup. tak larat nak bayar sewa.

    ReplyDelete