Monday, February 28, 2011

Festival Layang Layang Sedunia 2011



Benda ni dah seminggu lebih dah berlaku...tapi disebabkan bz...dan demam Iron Maiden yang tak berapa nak kebah lagi...jadi malas pulak nak update...



Kalau korang follow blog ni dari awal...ini adalah kali ke 3...bermakna dah 3 tahun berturut2 aku cerita pasal Festival Layang Layang Sedunia ni...bermakna jugak hampir setiap tahun aku tak miss pergi...walaupun jem...susahnya nak cari parking...panas...orang ramai...sesak...anak2 punya pasal...rajin kan diri jugak la...



Tidak seperti tahun lepas...festival kali ni kembali ke tempat asal...di Bukit Layang Layang, Pasir Gudang...jauh la sikit...tak macam tahun lepas dekat ngan rumah aku...di adakan pada 16 hingga 20 feb lepas...



Aku pergi pada hari perasmian...sabtu 19hb...hujan lebat waktu tengahari menyebabkan aku pergi waktu petang...lepas asar...so aku terlepas la acara perasmian dan acara mencipta Malaysia Book Of Record...3,000 budak2 sekolah menaikkan layang2 serentak...rekod tu...peserta teramai main layang2 serentak...



Disebabkan dah tiap2 tahun tengok...balik2 layang2 tu jugak...ada la sikit2 yang baru contohnya layang2 Upin Upin...anak2 aku pun tak excited sangat nak nengok...tak sampai berapa minit pun nengok...yang selebihnya...kita orang pergi makan dan layan anak bongsu aku main permainan kat situ...



Nasib jugak aku datang hari sabtu...dengan kabonya...hari ahad tu lagi hampeh...angin takder...banyak layang2 beso tak boleh dinaikkan...rasanya tahun depan...malas kot nak pergi...pergi 2 tahun sekali ahh...

5 comments:

  1. tunggu bln 8-9 nnti, kompom layang2 yg sama akan berterbangan menghiasi langit bintulu pula...

    ReplyDelete
  2. tak berkesempatan pulak nk pegi.takpa la bulan 3 ni ada hot air baloon kat putrajaya

    ReplyDelete
  3. dulu waktu kerja kat pasir gudang kat sini lah tempat aku dating selalu... long live PG!! long live rockers2 PG!!

    ReplyDelete
  4. Layang-layang aku imbang-imbangan
    Layang-layang aku tarikan
    Layang-layang aku kau peralatkan
    Layang-layang kau lepaskan.....

    ReplyDelete