Friday, June 17, 2011

Time Tunnel - Cameron Highlands

Masih lagi cerita pasal Cameron Highlands...sebenonya ini adalah kali ke 3 aku kesini...pertamanya masa pertengahan 90an... kali kedua beberapa tahun yang lepas...tak banyak bezanya dulu dan sekarang...cuma dulunya aku rasa lebih sejuk kat sini...ok la dulu jalan ke kilang boh teh tu takder tar...tak banyak hotel/apartment macam sekarang...tak banyak pembangunan...mungkin itu antara sebab cuaca dah tak berapa sejuk kat sini kot...



tapi ada satu tempat baru yang menarik minat aku...tempat tersebut adalah The Time Tunnel di Brinchang...tak susah cari...tepi jalan...kalau tak tido sure nampak punya...tiket dewasa RM5..kanak2 RM3...kalau aku tak silap ler...



Bagi peminat sejarah macam aku...tempat ni memang best...terutama pasal banyak benda2 dari zaman 80an...memang a walk down memory lane ler...tengok tin milo,lactogen,nestum,every day...dutch baby bukannya dutch lady....teringat kat almari dapur rumah aku kecik2 dulu...ni la antara benda2 yang mak aku beli time belanja dapur dulu2 untuk membesarkan anaknya bagai johan...


motor klasik...ni bukan zaman aku...zaman aku honda C70 lampu bulat...gear 1 tekan belakang...heheh..


Haaa...ni baru zaman aku...takder stereng...takder talipon...takder bunyi2 fancy...ni baru old school...walker cengini berjasa zaman aku belajo bertatih dulu...


Untuk bebudak yang celik mata rumah dah ada letrik...konpem tak pernah jumpa suis lampu camni...ni zaman LLN bukan TNB...
tu penyembur serangga tu pun kecik2 dulu kat rumah aku ada..


singboard camni kalau geng American Pickers jumpa...sure terliur...


seingat aku kecik2 dulu aku ada kereta polis yang lebih kurang camgitu bentuknya..


masa ambik gambo ni aku sesorang jer kat sini...tu jam setan memanggil2 suh aku kopek jer Lp Kiss Dynasty dan Deep Purple In Rock tu bawak balik...hahaha...


sebenonya banyak lagi benda yang korang boleh nengok kat sini...contoh macam poster filem lama ni...gambo2 Cameron Highlands zaman dulu...barang2 lama...macam2 lagi la...bagi orang macam aku..tempat macamgini memang berbaloi..

I found back my childhood!

6 comments:

  1. 2-3 gak dtg cameraon haram tataw kewujudan tempat ni!

    ReplyDelete
  2. wah..awsem....kat brinchang eh..benda2 tak jual eh

    ReplyDelete
  3. "membesar kan anak bagai johan" & "setan memanggil2 soh curi LP"..ahaha ayat paling best dalam posting ni selain dari gambar2 yg menarik

    ReplyDelete
  4. ...Pergh! Camne aku leh terlepas ini tempat daaaa...

    ReplyDelete