Monday, August 6, 2012

JPO

Aku ketandusan idea untuk menulis...bulan puasa adalah bulan yang mencabar untuk menulis....kemalasan di tahap yang maksima...tapi ianya tidak sepatutnya begitu...bulan puasa sepatutnya lebih produktif...dalam mencari idea untuk menulis...aku menyelongkar draft entri yang terbengkalai ni...(dekat 3 bulan dah..)

Johor Premium Outlet


JPO ni adalah salah satu tarikan membeli belah Johor Bahru yang nak kata baru...tak berapa baru jugak...di buka secara rasminya disember tahun lepas...lokasinya di Kulai...sila google sendiri...senang jer nak pegi...sebelah highway PLUS...kalau dari tol Skudai kena lapan posen ajer...


Pada aku ni tempat orang kaya bershopping....maklum la semua pun barang branded....contohnya Burberry, Coach, Salva­tore Ferragamo,Polo Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Nike, Adidas, Clarks, Cotton On, Armani, Evita Peroni, Timberland, Gap, Guess, Ermenegildo Zegna,Esprit dan lain2 yang berbelit lidah aku nak menyebutnya...walaupun dikatakan ianya lebih murah kalau banding shopping kat Singapore...ataupun Pavilion & Starhill di KL....tapi ianya memang bukan taraf aku...yang paling murah tu pun aku tak mampu...


Pada aku yang bestnya kat sini konsep senibina bangunannya....dengar ceritanya ala2 outlet store macam kat  obersea...Albertville kat US contohnya...ntah aku bukannya pernah sampai situ...ianya berkonsep outdoor...laluan pejalan kaki di tengah2 yang tak beraircond...so kalau datang tengahari paham2 jer la....tu sebab aku suka datang malam...

Tempatnya memang cantik...jenis kalau nak bergambo untuk pengantin tu memang sesuai sangat la...sayangnya masa aku gi sini aku tak bawak kamera...tak banyak gambo2 cantik yang aku dapat ambik...guna handphone dan tugas mengawal anak yang berlari  kesini sana (isteri sibuk menyoping) menyebabkab pergerakan terhad untuk mengambil gambo...haha...ini memang tempat untuk pompuan....aku bab shoping2 ni memang tak masuk kepala pun...



So pada sapa2 yang jenis suka barang2 branded...mungkin tempat ni sesuai untuk anda...tapi untuk golongan marhaen macam aku...jalan2 cari makan pun jadi lah...sini makan pun potong leher...kat food court dia aku pekena nasi lemak ciput + telur goreng terbang RM5....pergh!!!




5 comments:

  1. dulu masa lepak rumah kazen gua di JB dulu,selalu lepak kat City Square,Kotaraya dgn Angsana haha....belah Kulai ni gua belum discover lagi haha...tu zaman gua belajar kat sana dulu...lama dah

    ReplyDelete
  2. dlm byk2 jenama mahal yg disenaraikan, pastinya xde terselit jenama fikidas

    ReplyDelete
  3. kat Kulai rupanya....ingat area JB

    ReplyDelete
  4. Baju man Utd ori kira murahtak kat sini?

    ReplyDelete
  5. Tak perasan pulak aku kat nike tu ada jual jersey ke tak....maklum la sibuk jaga anak... :p

    ReplyDelete