Wednesday, August 1, 2012

No Substitutes

Lagi memori cd best of yang dah 20 tahun...




Accept - No Substitutes (1992)

Accept adalah sebuah band lagenda heavy metal Jerman yang muncul selepas Scorpions dan sebelum Helloween....sayangnya mereka ni tak pernah mencapai populariti maupun pengiktirafan setanding ngan 2 band tersebut...

No Subtitutes adalah sebuah kompilasi lagu2 terbaik Accept...jika anda peminat baru...boleh la bermula di sini...tapi seperti jugak Iron Maiden - Edward The Great...jika anda peminat tegar...album ni sekadar satu cara syarikat rakaman nak buat duit lebih...banyak lagi lagu2 yang best2 takder...terutamanya lagu2 dari 3 album awal mereka Accept, I'm A Rebel dan Breaker....

Tapi jika anda sukakan lagu2 di zaman kemuncak mereka di tahun2 80an...lagu dari zaman Restless and Wild (1982) ,Balls to the Wall (1983), Metal Heart (1985) dan Russian Roulette (1986)...cd ini sudah cukup memadai...hampir semua lagu2 best zaman tu ada..contohnya "Too High to Get It Right", "Princess of the Dawn", "Fast As A Shark","Balls to the Wall" dan "Metal Heart"....



Secara peribadinya bagi aku...packaging cd ni memang hampeh...tak pernah aku jumpa cd best of mana2 artis omputeh sehampeh ni...inlay dia jenis kertas sekeping...sama taraf cam Malaysia Editionnya cd...satu gambo ataupun info pun takder...nasib jugak la harganya murah....dan sebab harganya tu lah jadi penyebab kenapa aku beli cd ni dulunya...zaman tu aku masih takder satu pun cd Accept...bila terjumpa cd ni dengan harga yang murah memang tak pikir panjang....tapi bila sekarang...aku dah ada hampir kesemua cd2 zaman 80an dorang...cd ni memang aku rasa tersangatlah hampeh....

So...pada sapa2 yang baru nak belajo dengo Accept dan harga pun murah...boleh cari cd ni...tapi kalau nak lagi best...try  cari cd best of yang lain...contohnya "Restless: The Best" ataupun "Collection"....



2 comments:

  1. bro kalo rasa hampeh,jual ajer la cd tu kat aku hehehe

    ReplyDelete
  2. memang ada beberapa keping cd yang aku rasa hampeh...tapi bila pikir nak jual...rasa sayang pulak...haha...

    ReplyDelete