Monday, August 27, 2012

Man On The Moon


"That's one small step for a man, one giant leap for mankind"

Walaupun peristiwa bersejarah ni berlaku sebelum aku lahir...tapi imej ni dan nama Neil Amstrong dah melekat kat kepala aku sejak zaman aku sekolah rendah lagi...tak ingat dah sejarah darjah berapa ada belajo pasal ni....dan rasanya sampai sekarang pun masih ramai yang tak percaya perkara ni betul2 berlaku...

Betul ker tidak...banyak yang boleh di baca kalau betul2 nak ambik tau pasal ni....nampaknya segala teori konspirasi dan kabar2 angin macam kononnya dia dengo bunyi azan masa kat bulan akan berkubur bersama2 ngan kematiannya....

Beruntunglah jadi orang yang boleh mengubah sejarah dunia...thanks Neil Alden Armstrong....kerana dia...siapa la yang tak pernah bercita2 nak jadi angkasawan....RIP (August 5, 1930 - August 25, 2012)

sejak pagi tadi lagu ni asik la terngiang2 kat kepala aku...salah satu fav. aku ni...






6 comments:

  1. "dan lps dgr azan tu, blk ke bumi dia terus masuk islam..."

    yg ni ustazah aku waktu sekolah menengah ceritakan, xtau betul ke, fakta atau kabar angin, sbb xde rekod... atau mmg NASA xnak rekodkan

    NASA amerika bkn NASA tuan punya blog

    ReplyDelete
  2. pasal dia banyak negara berlumba lumba nak pergi bulan...dan selepas berpuluh tahun baru MALAYSIA nak try....heheheh

    ReplyDelete
  3. sila baca post blogserius ni http://blogserius.blogspot.com/2012/08/serisu-foa-neil-armstrong-is-muslim.html

    ReplyDelete
  4. ..Time aku kecik Appolo 11 memang top sama naik ngn Beatles..So T shirt kedua2 nya aku ada...hehehee

    ReplyDelete
  5. If you belive they put a man on the moon. Man on the moon

    ReplyDelete
  6. Neil Amstrong legend,
    Andy Kauffman pun legend

    ReplyDelete