Wednesday, February 22, 2023

Pavlov's Dawgs

Album pilihan 2022...

Tankard - Pavlov's Dawgs (2022)

Tankard adalah salah satu nama besar bagi gerakan Teutonic thrash di tahun 80an dahulu. Namun begitu mereka bolehlah dikatakan yang paling kurang popular berbanding band-band yang lainnya.

Lirik dan imej yang sering berkisarkan tentang beer di tambah pula dengan cover album kartun menyebabkan mereka sering tidak dipandang serius. Namun begitu, dari segi muzik mereka sebenarnya bagus. Kualiti muzik mereka sememangnya serius bagus.

Ini adalah cd mereka yang ke 6 saya beli. Percubaan mendengarnya di spotify menyebabkan terjebak untuk membeli. Tankard masih seperti dulu. Lirik mereka masih majoritinya berkisarkan tentang beer. Muzik mereka juga masih yang sama. Ianya masih thrash seperti yang mereka mainkan dulu-dulu. Tiada yang berubah.

Band yang dan menghasilkan banyak album (18) seperti mereka pastinya ada album yang menaik atau menurun. Pavlov's Dawgs adalah di dalam kategori yang menaik. Ianya bukanlah yang terbaik, tetapi sesiapa yang sukakan thrash amnya dan Tankard khususnya pastinya tidak akan kecewa.

Satu lagi album kegemaran bagi tahun 2022. Sememangnya 2022 tidak menghampakan jika anda adalah seorang peminat thrash. Banyak album thrash yang bagus.


No comments:

Post a Comment