Friday, June 26, 2009

"Dirty Diana"

Pagi tadi dalam perjalanan gi kerja...beberapa buah radio station asik la main lagu Michael Jackson...pelik...rupa2nya semua radio tu buat tribute untuk beliau..iyer..King Of Pop ni telah pun meninggal dunia pada 25hb Jun 2009...tak sangka..beliau baru berumur 50thn sahaja...sesungguhnya...ajal ni tak kira...tua muda kaya miskin terkenal atau berjaya...maka...sudah bersediakah kita?...

aku bukanlah minat sangat kat beliau...tapi sebagai seorang yg membesar di zaman 80an...aku memang tak dapat lari dari mengambil tau semua album dan lagu2 popular beliau...mula dikenalkan pada Michael Jackson oleh abang aku...tahun 82...album Thriller...zaman tu...kita orang rajin dengar radio english singapore...radio malaysia yg english punya chanel..saluran biru (sekarang Trax FM)...hampeh...lagu tak up to date...dari situ tau pasal album klasik ni...kena pulak Eddie Van Halen pun ada main dalam album tu...memang aku minat giler la album ni satu masa yang dulu..lagu2 macam Beat It, Billie Jean, The Girl Is Mine,Thriller,Human Nature,PYT..iskh semua la aku suka...

Kemudian...bila aku start minat heavy metal...aku tak pernah pun tinggal Michael Jackson walaupun aku tak pernah beli kaset2 beliau...album Bad dan Dangerous aku tetap follow...satu lagi yang aku suka ialah video clips beliau...biasanya memang kreatif dan menarik..bagi aku beliau memang lagenda pop la...genius mamat ni walaupun kehidupan peribadi beliau kacau bilau...

dan satu lagi...beliau rajin betul panggil gitaris2 rock untuk album dan konsert2 beliau...antaranya Eddie Van Halen,Steve Lukather,Steve Steven,Slash,Carlos Santana dan Jennifer Batten...dan banyak jugak lagu dia yang sound rock...salah satu yang aku suka lagu ni....featuring Steve Steven "Dirty Diana"



In memory of Michael Joseph Jackson (August 29, 1958 – June 25, 2009)

10 comments:

  1. Salam,
    Tuh la..memang ajal tak mengenal usia..mya pon taklah minat sgt dgn beliau tp mya membesar di zaman beliau tgh popular dgn album thriller tuh.. kehilangan die dirasai gak la kirenye..

    ReplyDelete
  2. aku minat maikel jeksen yg gelap, yg cerah aku xbrapa minat... sapa2 yg mmbsr dlm thn 80an ofkos at one point minat dgr lagu2 maikel jeksen ni, sama ada jackson 5 @ single

    ReplyDelete
  3. MJ ni memang legenda Pop. Paling aku tak lupa, moonwalk dia. Sampai aku masa sekolah, padam papan hitam sambil buat moonwalk...

    ReplyDelete
  4. dulu kecik2 gua selalu tgk program 'night flight takes off' ada video2 clip lagu2 barat... tunggu billie jean dgn beat it... tu jam cerita tu main malam ah...

    ReplyDelete
  5. belum ada sesapa lagi bleh celen tarian beliau....

    ReplyDelete
  6. billie jean..aku suka betul lagu n clip video dia..best.

    ReplyDelete
  7. tadi aku bukak youtube lagu Say Say Say.
    Ni lagu yang buat aku minat style MJ dulu2..

    Aku rasa satu dunia sedih ngan berita ini

    ReplyDelete
  8. dah ajal nak wat camne kan??

    yang pasti beliau seorang muslim..ALHAMDULILAH..dan telah dikebumikan secara islam..

    AL-FATIHAH

    ReplyDelete
  9. Hopefully, Eddie Van Halen can once again play "Beat It" as a tribute to Michael Jackson...

    ReplyDelete
  10. hahahah MJ Rulz.. sapa yangh membesar tahun 80'an tak troo la kalau tak terpengaruh nya MJ ni hehehehehehe

    ReplyDelete