Tuesday, September 14, 2010

Selepas Raya...

Salam hari raya....aku dah start kerja hari ni...bosan betul...sangap memanjang...tapi hari ni ajer...esok sambung cuti balik sampai ahad...apa nak buat opis takder orang...kena la naik kerja...

Dah tua2(heheh) tak der apa yg menariknya raya ni...macam biasa...balik rumah keluarga aku kat Ulu Tebrau dan rumah keluarga wife kat Skudai yang tiap2 minggu pun aku balik...sampai anak aku pun pandai cakap...takder feel arr dengar lagu "Balik Kampung"...tiap2 minggu pun balik kampung...hahaha...

Cuma yang jauhnya...balik rumah atok aku kat Parit Bunga, Muar raya ke 2 tu hari...siksa jugak la menempuh jam dari tol senai sampai ke sedenak...hiway pun jam...apa la...tu lum lagi cerita berbaris panjang kat tol pagoh...sementara atok aku masih ada...dah takder esok...memang beraya kat JB ajer la...dulu ada gak balik segamat...sejak2 atok wife aku dah takder...memang dah tak balik pun....

Yang menariknya raya tahun ni bagi aku adalah dapat berjumpa kawan2 lama...tahun ni bebudak sekolah rendah aku buat reunion...ada yang sejak darjah 6 tak pernah jumpa...lama giler..20++ tahun...tapi tak sangka ramai yang masih maintain...terutama yang lelaki la...masih takder yang perut boroi dan kepala botak...walaupun umur dah hampir2 tak leh bertanding ketua pemuda...semua masih macho2 belaka...heheh...semoga berjumpa lagi di tahun depan...

Reunion ni jugak sebenarnya untuk meraikan seorang sahabat kamceng aku zaman bebudak...(dari darjah 1 sampai darjah 6 sekelas...tapi lost kontek sejak dari tu...maklum la...dia masuk sekolah bebudak pandai...aku pulak stay kat sekolah yang tak berapa nak pandai...)...dia akan berangkat ke Toronto,Kanada hujung bulan ni untuk tinggal dan berhijrah kesana...good luck bro...

Satu jer yang tak menariknya raya tahun ni...Manchester United seri...walaupun dah leading 3-1 sampai 90 minit...adoi...walaupun time tu aku kat Muar...tak sempat nak tengok walaupun rumah atok aku pakai HD...keluar beraya rumah sedara mara...tapi tetap masuk jugak sms membakar...terus tawar jer aku rasa tempeyek yang aku makan...heheh...


ini rekod...pertama kali aku letak muka aku kat blog ni...reunion geng2 lama punya pasal...aku tepek la...pandai sendiri la cari yang mana satu aku...hahaha...

7 comments:

  1. ...lu suruh diorang teka...???
    sudah pasti bukan mamat yg pakai shirt Chelsea tu, kan... hahaha...

    tapi baju yg lu pakai tu lebih kurang mcm jersi Chelsea away tahun lepas, 3rd kit punya.

    ReplyDelete
  2. hahahha. Takdak dalam blog ni, kita selongkar blog abang ben krenmaut. hehehehhe

    ReplyDelete
  3. kalau ni fb, dah lama aku tag..hahaha

    p/s: er bro, itu ari masa DT wa ada cakap nak mintak no. lu dari deaf. lu izinkan ke? kalau x izin wa x mintak (belum mintak lagi ni..sungguh! hahaha)

    ReplyDelete
  4. Eddie...mamat tu saja je pakai shirt chelsea pasal nak membakar gua...hampeh betul...

    tp betul ker...lu tak salah orang?...hihihi..

    Speed...gua dah agak...kena ambik gambo ngan bentara...muka mmg femes sekejap kat krenmaut...hahaha..

    Zan...ceh lu...mcm nak mintak no phone awek...kan gua dah cakap ok tu hari...ingat lu dah mintak ngan deaf...nanti gua msj jat FB la..

    ReplyDelete
  5. tak pakai baju putih..baju belang biru..tp aku yakin pakai baju putih..
    slamat araye

    ReplyDelete
  6. aik? sejak bila lu pakai baju chelsea ni? glory hunter tul.. muahahaha...

    anyway,

    we want ratt infestation review now!!!!!
    we want ratt infestation review now!!!!!
    we want ratt infestation review now!!!!!
    we want ratt infestation review now!!!!!

    ReplyDelete
  7. matakucing...err..aaa...agaknya la kot...

    BS...gua pakai jersey mana2 team pun ok...cuma Liverpool jer tak leh...gatal2 la rasa badan..muahahahaha...

    ReplyDelete